Izvršno telo Evropske unije - Evropska komisija će preispitati sistem povećanje cena ulaznica za povratničke koncerte muzičke grupe "Oasis".

Ovo se desilo jer su pojedini fanovi bili šokirani zbog povećanja cena nekih ulaznica za koncerte "Oasisa” sa 135 na 350 funti (sa 160 na više od 400 evra), za šta je odgovoran sajt za prodaju karata Ticketmaster. Upravo je ova platforma predmet istrage Evropske komisije, dok je britanski regulator pokrenui "hitnu reviziju”. Američkoj kompaniji saopšteno je da je možda prekršila zakone u Velikoj Britaniji i Evropi zbog povećanja cena.

U svoju odbranu, Ticketmaster je uporedio "dinamičko određivanje cene" (cena u odnosu na potražnju) sa avio-kompanijama i hotelima, koji povećavaju cene na osnovu potražnje, i izjavio da cene određuju umetnici i njihovi menadžeri.

Britanska Uprava za konkurenciju i tržišta (CMA) saopštila je da "hitno razmatra" upotrebu dinamičkog određivanja cena nakon što su fanovi "Oasisa" kritikovali "skandalozno" povećanje cena ulaznica.

"Zakon o zaštiti potrošača zahteva od kompanija da budu poštene i transparentne u svom poslovanju sa potrošačima, te da moraju pružiti jasne i tačne informacije o ceni koju ljudi moraju platiti. Nepridržavanje ovih zahteva može biti kršenje zakona", rekao je portparol regulatora.

Portparol Evropske komisije potvrdio je da se ispituje upotreba dinamičkog određivanja cena za ulaznice za koncerte usred rastuće zabrinutosti među poslanicima u Briselu.

Jedini pobednici su velike platforme

Lara Volters, holandska poslanica u Evropskom parlamentu, izjavila je za Gardijan da želi nove zakone koji bi zaštitili evropske potrošače od ovakve vrste povećanja cena.

"Jedini pobednici u ovoj situaciji su velike platforme za prodaju ulaznica, na račun fanova koji su isključeni sa događaja zbog visokih cena. Kompanije znaju mnogo više o svojim kupcima nego što kupci znaju o njima".

"Ovo nije sistem koji nastoji da maksimizira radost popunjavanjem stadiona najvećim fanovima umetnika, već da maksimizira profit od muzike kao bilo kog drugog proizvoda. Kao ljubitelj muzike, smatram da je ovo bezdušno i želim da se tome stane na kraj, zbog čega mi je drago što britanska vlada istražuje ovu situaciju. Očekujem da će nova Evropska komisija slediti njihov primer kako bismo konačno doneli nove propise protiv nepoštene prodaje ulaznica".

Dinamičko određivanje cena za koncerte je uobičajeno u Sjedinjenim Američkim Državama, ali je relativno novo u Velikoj Britaniji i Evropi.

Očekuje se da će revizija istaknuti probleme dinamičkog određivanja cena pre nego što poslanici Evropskog parlamenta razmotre rešenja, uključujući potencijalnu zabranu i druge manje rigorozne opcije.

Portparol je rekao da, iako sama praksa nije nezakonita, način na koji se koristi može prekršiti EU direktive – kao u slučaju kada se cena proizvoda poveća nakon što je potrošač stavio ulaznicu u svoju onlajn korpu.

(JA/EUpravo zato/Gardijan)