Stranka italijanske premijerke Đorđe Meloni uputila je pismo predsednici Evropskog parlamenta Roberti Mecoli, kritikujući prodaju proizvoda „italijanskog stila" u parlamentarnom supermarketu u Briselu.
Nakon što su ranije optužili Evropsku komisiju da „ukida Božić", italijanski konzervativci sada su na meti imali upravo Evropski parlament, za koji smatraju da dopušta prodaju lažnih "italijanskih" proizvoda u svojoj zgradi.
U utorak je delegacija stranke Braća Italije saopštila da će zvanično podneti pismo predsednici Mecoli zbog upotrebe italijanske zastave i italijanskih naziva na bocama sosova koje se prodaju u marketu na prvom spratu Parlamenta.
"Nepravilna upotreba simbola ili pozivanja na italijansko poreklo na proizvodima koji ne dolaze iz Italije može predstavljati obmanjujuću praksu i kao takva biti sankcionisana", izjavio je za Euronews šef delegacije Karlo Fidanaca, pozivajući se na evropske propise o zavaravajućem oglašavanju.
Ovo pismo usledilo je nakon objave italijanskog ministra poljoprivrede Frančeska Lolobriđide na Fejsbuku, koji je podelio fotografije belgijskih soseva obeleženih bojama italijanske zastave i nazivima koji zvuče italijanski, među njima i čuveni sos za karbonaru.
"Zatražio sam da se odmah pokrene provera", napisao je ministar.
Euronews je potvrdio da se ovi proizvodi zaista prodaju u marketu Evropskog parlamenta.
Na deklaracijama ne piše da je sos proizveden u Italiji, već samo da neki sastojci potiču iz Italije, zbog čega je na etiketi istaknuta trobojka.
Vredi napomenuti da sos za karbonaru u tegli sadrži slatku pavlaku i pančetu, sastojke koji nisu deo originalnog recepta, koji tradicionalno zahteva guančale i nikako pavlaku, ali to nije bilo glavno pitanje Lolobriđidine kritike.
Ovo je najnovija "kulturno-gastronomska" kampanja Melonijine stranke, koja je ranije napadala proizvođače biljne hrane zbog korišćenja naziva poput "burger" i "kobasica", a prošle godine je progurala i zakon koji zabranjuje proizvodnju laboratorijskog mesa u Italiji.
Ministar Lolobriđida već je bio u centru pažnje zbog sličnih tema. Naime, pre dve godine izazvao je negodovanje izjavom da "u Italiji siromašni jedu bolje od bogatih".
U Italiji se inače sa sumnjom gleda na gotove soseve u teglama, jer Italijani veliku pažnju posvećuju tradicionalnim receptima i kvalitetnim sastojcima.
U septembru 2024. godine, najava američke kompanije Heinz da na tržište izbacuje karbonaru u konzervi izazvala je burne reakcije širom Italije, a čuveni kuvar s Mišlenovom zvezdicom Alesandro Pipero nazvao je taj proizvod "mačjom hranom".
(M.A./EUpravo zato/euronews.com)