Kompanija za analizu automobilskih podataka, carVertical, sprovela je istraživanje u Evropi i SAD-u kako bi identifikovala zemlje gde se automobilima prelazilo najviše kilometara.
Kao što je mnogima u našoj zemlji poznato, brojni automobili uvezeni u Srbiju sa Zapada imaju visoku kilometražu, kojom prodavci često manipulišu kako bi povećali vrednost vozila.
Automobili u Holandiji imaju najvišu godišnju kilometražu
Prema podacima platforme carVertical, automobili iz Holandije imaju najveću prosečnu godišnju kilometražu od 29.851 km, a slede ih automobili iz Španije (29.017 km), Danske (27.346 km), Belgije (24.308 km) i Francuske (23.775 km).
Za 3–4 godine, automobili iz ovih zemalja dostići će oko 100.000 pređenih kilometara, što često dovodi do prodaje i zamene vozila.
"Veća kilometraža obično znači da će automobil manje vredeti, tako da vozači često pokušavaju da prodaju takva vozila pre nego što im znatno opadne vrednost. U Srbiju se iz Zapadne Evrope uvozi veliki broj starijih automobila sa velikom kilometražom. Uvoz automobila iz drugih evropskih zemalja prilično je jeftin i jednostavan, tako da se krajnja cena polovnih automobila ne povećava drastično zbog uvoza“, kaže Matas Buzelis, stručnjak za tržište polovnih automobila u kompaniji carVertical, piše BIZLife.
Iako automobili u Srbiji prelaze manje kilometara godišnje nego u Zapadnoj Evropi, za 10 godina ta kilometraža može dostići oko 200.000 km.
Srbija je na 18. mestu po godišnjoj kilometraži vozila
Godišnja kilometraža vozila u Srbiji je relativno niska, iznosi 20.028 km, što je 18. mesto od 27 evropskih zemalja obuhvaćenih istraživanjem. Vozila u susednoj Mađarskoj (19.357 km) i Hrvatskoj (19.587 km) prelaze manje, dok u Rumuniji (20.338 km) i Bugarskoj (20.999 km) prelaze nešto više. Letonci imaju najnižu godišnju kilometražu u Evropi sa 17.420 km.
Automobili uvezeni iz SAD-a beleže najnižu godišnju kilometražu od 16.941 km, a iako je tako, većina vozila uvezenih iz SAD-a ima ozbiljna oštećenja, što omogućava prodavcima da zarade na preprodaji.
Automobil sa niskom kilometražom po niskoj ceni – previše dobro da bi bilo istinito?
Pri kupovini polovnog automobila, vozači treba da budu oprezni kod vozila sa niskom kilometražom i atraktivnom cenom. Nepošteni prodavci često manipulišu kilometražom kako bi povećali zaradu.
Rizik od kupovine automobila sa izmenjenom kilometražom značajno se povećava prilikom uvoza vozila iz inostranstva. Nepošteni prodavci koriste činjenicu da zemlje ne razmenjuju podatke o vozilima, što rezultira uvozom automobila sa falsifikovanom kilometražom.
(EUpravo zat0/BIZLife)