Cene goriva stalno rastu poslednjih nekoliko godina, prvo zbog posledica pandemije, a onda i zbog rata u Ukrajini.
Kako je potrošnja goriva od vitalnog značaja za svakog vozača, mnogi se pitaju da li na to utiče i povećanje brzine.
Naime, što je veća brzina, veći je otpor vazduha. Otpor vazduha raste kvadratno sa većom brzinom što znači da ako idete malo brže, otpor vazduha raste mnogo više od vašeg tempa vožnje.
Na primer, pri brzini od 140 km/h, automobil troši natprosečnu količinu goriva. Nemački automobilski klub (ADAC) je sproveo ispitivanje i izračunao da automobili srednje klase pri vožnji od 160 km/h troše do dve trećine goriva više nego pri brzini od 100 km/h, preneo je Mondo.
Stručnjaci kažu da je idealno voziti na sledeći način - voziti u najvećoj mogućoj brzini u opsegu od 70 do 90 km/h tamo gde saobraćaj to dozvoljava uz obavezno poštovanje propisa.
Kako obrtaji utiču na potrošnju goriva?
Što se tiče broja obrtaja, važno je početi od osnovnog koncepta. Broj obrtaja motora, često označen kao RPM (broj obrtaja u minuti), broj je puta koliko se osovina motora okreće u minuti. Važno je napomenuti da broj obrtaja motora nije direktno proporcionalan brzini vožnje.
Motor koristi više goriva kada se povećava broj obrtaja. To se događa jer motor mora da radi brže i jače da bi održao broj obrtaja što na kraju rezultira povećanom potrošnjom goriva. Da bi se broj obrtaja doveo u optimalno stanje, potrebno je biti svestan trenutnog broja obrtaja motora putem brzinomera i vožnjom u odgovarajućoj brzini.
Stručnjaci iz autoindustrije napominju da je nekoliko faktora ključno za optimalnu potrošnju goriva i rad motora. Vozite ujednačeno, probajte da kočite motorom a ne kočnicom (kada to saobraćaj i situacija dozvoljavaju uz obavezno poštovanje propisa), ne opterećujte vaše vozilo i držite tempo.
(EUpravo Zato/Mondo)