Kako je preneo Poslovni Puls, visina investicije u startap koji razvija tehnologiju za autonomnu vožnju nije objavljena, ali će Uberovo ulaganje biti dodatak na 1,05 milijarde dolara koji je firma prikupila od SoftBanke, Nvidiji i Microsofta.

Wayve je osnovan 2017. godine, specijalizuje se za tehnologiju Embodied AI, koja integriše veštačku inteligenciju u robote i vozila, kako bi transformirala način na koji mašine percipiraju, interpretiraju i uče iz ljudskog ponašanja u realnom okruženju.

Tehnološki paket ovog startupa uključuje alate za učenje flote, infrastrukturu podataka, evaluaciju i simulaciju, dizajnirane za poboljšanje AI modela.

Plam Wayve je da uz pomoć Ubera ubrza saradnju sa globalnim proizvođačima originalne opreme kako bi unapredio putnička vozila naprednim sistemima koji pomažu vozačima.

Ovaj pristup autonomnim vozilima (AV) oslanja se na AI tehnologiju bez prethodnog mapiranja, koja vozilima omogućava da funkcionišu bez geografski ograničenih područja.

Šta su autonomna vozila?

Vozila bez vozača su sve bliže stvarnosti, a svaki veći proizvođač vozila ima svoj projekat povezan sa automnom vožnjom. Neke komponente su već uveliko u upotrebi, poput samostalnog parkiranja, automatskog kočenja ili tempomata.

U trku se uključio i Google, ne sa ambicijom da proizvodi automobile, nego da razvije a zatim da prodaje tehnologiju, "know-how" i softver koji omogućuje autonomnu vožnju.

Iako su još uvek daleko od puteva, vozila bez vozača imaju svoje pristalice, ali i protivnike.

Kako autonomna vozila funkcionišu?

Tehnologija automne vožnje nije jednostavna i postoji više pravaca razvoja.

Zajedničko im je da se oslanjaju na senzore koje sakupljaju informacije iz okruženja. Te informacije se zatim šalju veoma snažnoj kompjuterskoj jedinici koji ih obrađuje. U kompjutersku memoriju su ubačene izuzetno precizne mape i interni GPS sistem.

Senzori koriste ultraljubičaste i infracrvene zrake, a  osim senzora, za sakupljanje informacija se upotrebljavaju i kamere i LIDAR.

LIDAR je optički merni instrument koji koristi 32 ili 64 lasera ​​za merenje udaljenosti između objekata. Te informacije su potrebne da bi se napravila virtuelna 3D mapa.

Senzori, kamere i LIDAR mogu da „vide“ nepokretne i pokretne objekte, kao što su ljudi, životinje, prepreke na putu, ostala vozila, čitaju saobraćajne znake.

Procesor obrađuje ovako generisane podatke, izrađuje vitualnu sliku i kombinuje je sa unapred učitanim mapama.

Uzimaći u obzor relano stanje na putu, procesor šalje naređenja sistemu za uporavljanje kako bi vozilo moglo da vozi.

Inače, partnerstvo između Ubera i Wayvea moglo bi dovesti do toga da vozila s Wayveovom tehnologijom postanu dostupna globalnoj korisničkoj bazi Ubera.

(M.A./EUpravo zato/ekapija.com/autorentdoo.com)