Kada je reč o luksuznim automobilima, možda su nam zbog cena nedostupni, ali nam uvek pobuđuju pažnju učinkom ili dizajnom.
Kada se pominju luksuzna vozila, misli se na najviše standarde kvaliteta, tehnologije, performansi i luksuza.
To se obično odnosi na prestižne marke poput Mercedesa, BMW-a, Audija, Leksusa i Poršea.
Njihovi proizvođači koriste vrhunske materijale u izradi, opremljeni su sofisticiranom tehnologijom, ali i moćnim motorima koji pružaju brzinu, agilnost i udobnost.
Novinari Auto Bilda, časopisa specijalizovanog za automobilsku industriju, izabrali su najbolje automobile u nekoliko kategorija od mini-vozila do kombija.
Porše ubedljivo najbolji
Kada je reč o luksuznoj klasi, stvar je jasna - Porše je sa 77,98 procenata nadmašio Audi (76 odsto) po kvalitetu.
Potom slede Mercedes, BMW, Lexus i Tesla. Kao što se može videti, prednjače evropske marke.
Prema Auto Bildu, Porše briljira i po dizajnu, a i u tom skoru je situacija slična - prate ga Audi, Mercedes, BMW, Tesla i Leksus.
Kada se saberu svi parametri, Porše ponovo dominira, a to se posebno odnosi na modele "panamera" i "panamera sport".
Na domaćim sajtovima za prodaju polovnjaka, "panamera" se može naći, u zavisnosti od godišta, od 24.000 evra do čak 122.000 evra.
Kada je reč o dizajnu, Nemci su istakli Poršeov model "taycan cross turismo" i "taycan sport". Njegova cena je jača, pa i najjeftiniji polovnjaci koštaju oko 75.000 evra.
Amerikanci ipak povoljniji
Auto Bild je Porše ipak stavio na poslednje mesto kada je reč o ceni. Ostale marke luksuznih automobila se mogu naći po povoljnijim cenama, pa je tako na vrhu liste ipak američka Tesla, tačnije model S.
On se na tržištu polovnjaka može naći i za oko 25.000 evra.
Luksuzni automobili se uglavnom povezuju sa bogatstvom i posmatraju se kao statusni simbol. Ipak, nisu rezervisani isključivo za bogataše. Mnogi ih voze zbog praktičnosti, sigurnosti ili performansi.
Bogata istorija Poršea
Koreni kompanije "Porsche" leže u Češkoj, gde je 1875. rođen Ferdinand Porše. Kada je izmišljen automobil, on je imao svega 11 godina. Bio je veoma zainteresovan za struju i već sa 13 godina instalirao je električno zvono u kući svojih roditelja, a sa 16 je uveo osvetljenje.
Započeo je karijeru u "Bela Egger&Co" (elektrika) u Beču, a onda je prešao da radi kod Jakoba Lohnera, snabdevača austrijskog dvora. Sa razvojem motora predstavio se automobilskom svetu u Parizu 1900. godine sa vozilom koje bi se moglo pokretati pogonom na sva četiri točka. Ovaj konstrukcioni princip upotrebila je NASA 70 kasnije za dizajn lunarnog modula. Prvi svetski hibridni automobil - benzin i struja - potiče od Ferdinanda Poršea.
U narednim godinama je stekao značajno inženjersko iskustvo.
Ratni period je, kao i na sve drugo, uticao i na automobilsku proizvodnju, a u decembru 1945. godine Porše je čak uhapšen zbog ratnih zločina zbog čega je više od godinu dana bio utamničen.
Njegov sin Ferdinand Anton Ernst odlučno je preuzeo posao, a kasnije je konstruisao prototip "porsche 356" sa osnovnim motorom i prilično laganom otvorenom karoserijom od aluminijuma. Već u junu 1948. godine novi tip automobila je dobio dozvolu za vožnju.
Na salonu automobila u Frankfurtu 1963. godine predstavljen je model 911, a kasnije i "porše 911 karera".
Inženjer Ernst Furman je sedamdesetih radio na razvoju sportskog modela 928, ali ga je 911, koji je klasik u svakom pogledu, ipak nadmašio.
"Porše" je od prvih dana svoje automobile uključivao i u moto sport.
(EUpravo zato/Auto Bild)