Iz kompanije su više puta naglašavali da trenutna putanja PDD-a nije održiva, u trenutku kada se konkurenti kao što su TikTok i Alibaba takmiče za slabije platežne kupce, objavila je u analizi brokerska kuća Momentum Securities pozivajući se na Bloomberg.
Akcije PDD-a na Njujorškoj berzi zabeležile su pad od čak 29 procenata na 100,7 dolara, što je najveći gubitak njihove vrednosti još od listiranja 2018. godine.
Prema pisanju mreže CNBC, kompanija je u jednom danu izgubila 50 milijardi dolara kapitalizacije.
Kompanija je mnogo uložila u poslovanje platforme Temu kako bi podstakla globalno prisustvo. Međutim, sve jača konkurencija na globalnom nivou dovela je do zaključka uprave da PDD mora više da ulaže u podršku trgovcima kada konkurencija pokušava da ih odvuče.
„Konkurencija je tu da ostane i očekuje se da će se intenzivirati u našoj industriji", naveli su iz kompanije tokom prezentovanja kvartalnih rezultata, uz napomenu da „visok rast prihoda nije održiv, a trend smanjenja profitabilnosti je neizbežan".
PDD je u kvartalu ostvario prihod od 97,1 milijardu juana, što je13,6 milijardi dolara. To predstavlja rast od 86 odsto, ali je prodaja došla ispod konsenzusa od 100 milijardi juana.
Prihod od marketinških usluga je porastao 29 odsto, dok je prihod od transakcionih usluga skočio 234 odsto.
Neto dobit je dostigla 32 milijarde juana, iznad očekivanih 27,5 milijardi juana.
PDD je poslednjih godina porastao na kineskom tržištu u odnosu na tradicionalne trgovce kao što su kompanije Alibaba i JD.com, koristeći strategiju niskih cena i agresivne promotivne kampanje kako bi se odbranio od sličnih startapa.
Ukupni operativni troškovi tokom kvartala skočili su 48 odsto, pre svega usled povećanih troškova prodaje i marketinga.
Osim sa sve jačom konkurencijom, PDD se suočio i sa nezadovoljstvom lokalnih trgovaca koji su u julu organizovali proteste protiv kompanije zbog nametanja sve većih penala od strane vlasnika platforme.
Takođe, Temu se na globalnom nivou suočava sa sve jačim regulatornim pritiscima.
Evropska unija radi na predlogu zakona kako bi oporezovala uvoznu jeftinu robu kupljenu online, što je potez koji je prvenstveno usmeren na kineske trgovce, kao što je Temu.
(M.A./EUpravo zato/biznis.rs)