Kako kažu u Evropskoj komisiji, celokupni koncept i poslovna politika onlajn prodavca Temu je puna manipulativnih tehnika koje teraju potrošače da troše više od planiranog. Ukratko, 'Temu' krši novi zakon Evropske unije o onlajn sadržaju i Zakon o digitalnim uslugama, zbog čega će biti pod kontrolom, navode.

Monik Gojen, direktorka Evropske potrošačke organizacije (BEUC), rekla je da "Temu" možda osvaja Evropu, ali da će se suočiti i sa nizom nelegalnih praksi koje ignorišu interese potrošača i protiv kojih vlasti moraju da se obračunaju.

"Internet tržište prepuno je manipulativnih tehnika koje su osmišljene kako bi potrošače terale na troše više novca na ovoj platformi. Na primer, potrošači dobijaju razne skuplje verzije proizvoda pošto kliknu na određeni artikal ili moraju da prođu brojne prepreke da bi zatvorili svoj račun, jer ne znaju ni od koga kupuju tu robu. Ovaj nedostatak sledljivosti sprečava potrošače da donesu razumnu odluku ili da znaju da li je proizvod u skladu sa bezbednosnim pravilima EU", rekla je ona i dodala:

"Proizvodi koji se prodaju na tržištu, onlajn ili oflajn, bilo da su evropski, američki ili kineski, moraju biti bezbedni i u skladu sa propisima koji su ovde na snazi", rekla je Gojenova.

Različite organizacije su do sada dovodile u pitanje zakonitost i bezbednost proizvoda koji se prodaju na ovoj platformi. Italijanska potrošačka grupa i član BEUC-a "Altrokonzumo" otkrila je da su u oktobru prošle godine pronašli čak devet od 13 testiranih kozmetičkih proizvoda koji su kupljeni na ovoj platformi sa neodgovarajućim deklaracijama. Nemačka potrošačka organizacija je izrazila sumnju da ova kompanija manipuliše sa lažnim recenzijama, čime dovodi potrošače u zabludu, piše Seebiz.

Temu – sve popularniji u Evropi

Temu je aplikacija koja je sve popularnija u Evropi, a veoma je slična popularnom Ali Ekspresu. Svako od nas bio je povremeno "žrtva" Ali Ekspresa, pa smo na proizvode koje smo naručivali preko ovog sajta a koji su nam stizali iz Kine čekaliiI po nekoliko meseci. Za razliku od Ali Ekspresa, Temu je evropsko tržište osvojio brzinom i pristupačnim cenama.

Podsetimo, AliEkspres je platforma za onlajn kupovinu koja nudi širok izbor proizvoda po pristupačnim cenama. Osnovan je 2010. godine i u vlasništvu je Alibabe, kineske multinacionalne kompanije koja se fokusira na e-trgovinu. Platforma takođe nudi program zaštite kupaca, koji bi trebalo da omogući povrat ili zamenu za artikle koji nisu kao što je opisano ili ne stignu uopšte, i ova praksa veoma dobro funkcioniše.

Ipak, čini se da hegemoniju koju je više od deset godina imao AliEkspres, iz ruku kineske kompanije polako ali sigurno otima nova platforma za povoljnu internet kupovinu, za kojom su Evropljani, čini se, "poludeli".

Iako je Temu-u sedište u SAD-u, većina prodavaca su Kinezi, što ga čini istaknutim igračem na kineskom tržištu.

Inicijalnu ekspanziju "Temu" imao je prvo na američko tržište 2022. godine, da bi do marta 2023. on bio otvoren u Australiji i Novom Zelandu. Mesec dana kasnije, u aprilu 2023. godine "Temu" je krenuo sa poslovanjem i u Nemačkoj, Francuskoj, Italiji, Holandiji, Španiji i Velikoj Britaniji. Taktika ovog brenda na svim tržištima je gotovo slična: Ponuditi neočekivano visoke popuste i brojne vaučere ne bi li privukli potrošače. U Nemačkoj im je i uspelo i aplikacija je vrlo brzo postala jedna od najpopularnijih online prodavnica u zemlji.

U Srbiju su takođe došli početkom ove godine, a naše tržište osvojili su ovom, već poznatom, praksom.

/JA/EUpravo zato/Seebiz)