Kako navodi portal Benchmark, pretpostavlja se da će novi model ChatGPT vratiti svetlo pažnje na OpenAI, nakon visokobudžetnih izdanja poput Grok 2 modela, čiji je vlasnik Maskova kompanija x.AI, kao i Llama 3.1 Meta konkurencije.

Ove godine, OpenAI je pojačao interesovanje za ChatGPT 5 kroz impresivne kreacije modela za pretvaranje teksta u video pod nazivom Sora, zatim nove mogućnosti generisanja glasa putem GPT-4o, kao i zagonetne tragove o modelu poznatom kao Strawberry.

ChatGPT-5 je najnovija verzija ChatGPT-a - velikog jezičkog modela koji je pokrenuo revoluciju u oblasti veštačke inteligencije kada je lansiran u novembru 2022. godine.

Novi model će unaprediti sposobnosti svog prethodnika, u naprednijoj i personalizovanijoj komunikaciji između ljudi i mašina.

Spekuliše se da će OpenAI projekat pod nazivom Strawberry igrati ključnu ulogu u omogućavanju GPT-5, sa sposobnošću autonomnog pretraživanja interneta i obavljanja složenijih istraživanja.

Pretpostavlja se da će ChatGPT 5 doneti više od 1,5 triliona parametara, čime će nadmašiti prethodni alat i omogućiti bolje razumevanje, prirodnije razgovore, kao i autonomno izvršavanje zadataka.

Trebalo bi da bude multimodalan, odnosno da može da obrađuje tekst, slike, video snimke i druge tipove podataka.

Takođe, vrlo verovatno je da će moći da generiše glasove pomoću uzorka od samo 15 sekundi glasa govornika.

Razlika između petice i ChatGPT 4

Razlika između ChatGPT 4 i 5 ogledaće se u većoj složenosti, boljoj integraciji sa alatima poput Dall-E 3 i naprednijim funkcijama pretraživanja.

Novi model će doneti i značajno poboljšanje u razumevanju i rešavanju složenih zadataka, postavljajući novi standard u obrazovnim, poslovnim i tehničkim okruženjima i verovatno biti još uspešniji u profesionalnim i akademskim testovima u odnosu na GPT-4.

Jedna od najvećih prednosti biće autonomni AI agenti.

Ovi agenti, koji će biti sastavni deo ChatGPT 5, biće sposobni da obavljaju svakodnevne zadatke, poput zakazivanja sastanaka, upravljanja elektronskom poštom ili čak online kupovine, i sve to bez nadzora ljudi.

Ovo znači unapređenje u složenim procesima donošenja odluka, čime će se veštačka inteligencija još više uključiti u oblasti poput korisničke podrške, zdravstvene zaštite i obrazovanja.

Trebalo bi da nova verzija ChatGPT omogući pružanje personalizovanih usluga koje će uzimati u obzir kontekst i potrebe korisnika.

(M.A./EUpravo zato/biznis.rs)