OpenAI je predstavio svoj dugo očekivani internet pretraživač pod nazivom ChatGPT Atlas, koji koristi veštačku inteligenciju i integrisan je sa popularnim ChatGPT modelom.
Ovim potezom OpenAI direktno izaziva dominaciju Google Chrome pretraživača.
Atlas je novi korak kompanije da iskoristi veliki broj od oko 800 miliona aktivnih korisnika ChatGPT-a nedeljno, šireći svoju prisutnost na različite aspekte online pretraživanja i prikupljanja podataka o korisničkom ponašanju, prenosi Reuters.
Ovaj pretraživač donosi revoluciju prelaskom sa tradicionalne pretrage zasnovane na ključnim rečima na pretragu vođenu AI, gde korisnici dobijaju sažete i jasno predstavljene informacije kroz razgovor.
To dodatno pojačava rivalstvo između OpenAI i Google-a, a vrednost akcija Google-ove matične kompanije Alphabeta pala je za 1,8% nakon objave.
Atlas omogućava korisnicima da u svakom prozoru imaju pristup ChatGPT bočnoj traci, koja može da sažima tekstove, upoređuje proizvode ili analizira informacije sa bilo kog sajta.
U posebnom "agent modu", dostupnom pretplatnicima, ChatGPT može samostalno da komunicira sa web stranicama i obavlja zadatke poput planiranja i rezervacije putovanja od početka do kraja.
U međuvremenu, Google je zadržao pravnu prednost u SAD, nakon što je savezni sud odlučio da kompanija ne mora da proda Chrome i može da nastavi da plaća partnerima za promociju svog pretraživača.
Sud je naglasio da su ulaganja u generativnu AI već poremetila tržište pretrage, pa su takve prakse sada prihvatljivije.
Iako Chrome i dalje drži oko 71,9% globalnog tržišta pretraživača, analitičari smatraju da bi OpenAI Atlas mogao da unese novu dinamiku i pojača konkurenciju u oblasti online oglašavanja.
(M.A./EUpravo zato/biznis.rs)