Gotovo četvrtina građana Hrvatske dobro je upoznata sa konceptom održivosti, pokazalo je najnovije istraživanje.
Iznad proseka su sa tom idejom upoznati muškarci u odnosu na žene (26 prema 21 odsto), kao i oni višeg socioekonomskog statusa, odnosno visokoobrazovani (28 odsto) i građani sa prihodima iznad 1.600 evra mesečno (34 odsto).
Istraživanje je pokazalo i da su Hrvati spremni da plate više za proizvode koji su ekološki gajeni (43 odsto), kao i za proizvode i usluge brendova koji su društveno odgovorni (42 odsto).
S druge strane, spremni su da ne kupuju robu kompanija koje nisu posvećene očuvanju klime i životne sredine, a takav stav ima 40 odsto ispitanih.
Proizvode brenda koji nisu proizvedeni na društveno odgovoran način prestalo bi da kupuje 45 odsto građana.
Čak 85 odsto ispitanika smatra da održivo poslovanje, briga o životnoj sredini, društvenom i ekonomskom razvoju, pozitivno utiče na percepciju brenda ili kompanije.
37 odsto njih platilo bi više za korišćenje zelene energije, pokazali su rezultati istraživanja.
Smanjen je broj ispitanika koji bi kupili hibridno ili električno vozilo. Taj potez je podržalo njih 33 odsto, što je u odnosu na prošlu godinu osam procentnih poena manje.
Dve trećine građana smatra da im je za procenu kompanije važnije transparentno poslovanje i fer odnos prema kupcima, dobavljačima i zaposlenima nego ekonomska snaga same kompanije.
Građanima je među mnogim aspektima održivosti najvažniji odnos prema zaposlenima i zaštita ljudskih prava, uvažavanje različitosti i nediskriminacija, što naročito ističu mladi.
Gea Kariž, direktorka kompanije Mastercard u Hrvatskoj, navela je da planiraju da do 2028. izbace plastiku izrađenu od primarnog PVC-a iz platnih kartica.
"Verujemo da održivost više nije samo trend, već ključan faktor u odlukama potrošača," dodala je ona.
Istraživanje MasterIndex je za Mastercard sprovela agencija Improve u novembru prošle godine.
(M.A./EUpravo zato/balkangreenenergynews.com)