Prodaja električnih automobila u Evropskoj uniji ove godine će dodatno pasti, očekuje kreditno osiguranje Allianz Trade.
Prema njihovim rečima, to bi trebalo da se desi jer su u mnogim zemljama prestale subvencije za kupovinu električnih automobila i zato što većina smatra da su električna vozila preskupa. Navodi se i da u mnogim zemljama Evropske unije ima premalo stanica za punjenje.
Na prodaju električnih automobila "snažno utiču" vladine subvencije, tvrdi direktor rizika kompanije za Beneluks Johan Giroms, prenosi Auto Week. Prema Giromsovim rečima, povećanje prodaje u Kini od 40 odsto prošle godine u velikoj meri je posledica podrške vlade.
S druge strane, pad prodaje od skoro 30 odsto u Nemačkoj dogodio se upravo zbog ukidanja subvencija. Prema njegovim rečima, Kina je 'miljama' ispred ostalih, između ostalog i zato što kineski proizvođači automobila masovno koriste litijum-gvožđe-fosfatne (LFP) baterije. Jeftinije su i zahtevaju manje oskudnih sirovina od skupljih NiMH baterija koje koriste evropski proizvođači automobila.
Giroms takođe tvrdi da nemački proizvođači automobila nisu na vreme počeli da proizvode pristupačnije male i srednje električne automobile za širu javnost.
"Propustili su voz i sada moraju da se pozabave Trampovim najavljenim uvoznim carinama", istakao je.
Takođe je kritičan prema desetinama modela koje evropski proizvođači automobila svake godine puštaju na tržište.
"Ne samo da se međusobno takmiče do smrti, već im nedostaje i fokus. Smislite nekoliko pristupačnih malih modela, to je ono što tržište želi", kaže.
(EUpravo zato/Jutarnji)
pad pr