U Nemačkoj bi mogao opet da postane dostupan bonus za kupovinu električnih automobila do 3.600 evra. Postoji dva razloga zbog čega Nemačka planira da se vrati ovom režimu - prvi je da se ojača sektor održive mobilnosti, a druga da se ojača automobilska industrija u Nemačkoj. Sve ovo nailazi uoči februarskih izbora u ovoj zemlji, a dolazi kao predlog od stranke koja pretenduje na poziciju vlasti u saradnji sa CDU (zajedno formiraju demohrišćansku uniju).

Uvođenje bonusa pri kupovini električnih automobila već je u prošlosti imalo primetan uticaj na tržište. To je čak počelo 2016. godine, kada je uveden ekološki bonus. U 2020. godini ta premija je značajno povećana. Posledice se nisu dugo čekale jer je usledila prava navala na električna vozila.

Ali to, naravno, deluje i u suprotnom smeru. Kada je koalicija "semafor" na čelu sa Olafom Šolcom u decembru 2023. godine objavila da će ukinuti ekološki bonus, potražnja za električnim automobilima odmah je pala.

A sada bi sve moglo ponovo da se promeni. Uz planirane subvencije za električne automobile u Nemačkoj, kupci bi trebalo da dobiju kredit do 3.600 evra.

Ako CSU pobedi na izborima...

Novo finansiranje je, naravno, namenjeno pomoći električnoj mobilnosti da se vrati na pravi put. Ali još im je važnije da se fokusiraju na električna vozila proizvedena u Nemačkoj. Zato je sada CSU najavio da će, ako pobedi na saveznim izborima 23. februara, uvesti nove subvencije za električne automobile proizvedene u Nemačkoj.

Kupci tada od države mogu očekivati do 3.600 evra. To bi Nemačku moglo da približi njenim klimatskim ciljevima, a tržište automobila dobilo bi podršku koja mu je sada preko potrebna. 

Premija za kupovinu je privlačna, ali sama po sebi neće biti dovoljna

Planirani bonus mogao bi predstavljati važan podsticaj za kupce koji su do sada oklevali zbog poskupljenja električnih automobila. Ali pravi izazov za budućnost elektromobilnosti neće biti samo proširenje finansiranja, već i poboljšanje infrastrukture, kao što su mesta za punjenje i dalji razvoj tehnologija baterija. Postoje barem dobri planovi za proširenje infrastrukture uz ovaj novi zahtev za benzinske stanice.

Generalno, može se videti da bi buduća promocija električnih automobila mogla biti ključna za dalji napredak prelaska na održivu mobilnost i istovremeno osiguranje radnih mesta u nemačkoj automobilskoj industriji.

(EUpravo zato)