Nova e panda dolazi u trenutku kada se tržište utrkuje za prevlast kada su u pitanju električni automobili.

Karlos Tavareš, izvršni direktor Stelantisa nada se da će ovaj automobil biti najprodavaniji u Nemačkoj, Italiji, Francuskoj i Španiji.

"Mislim da smo sada bolji i konkurentniji od kineskih modela i to najviše cenom. Grande panda će u startu biti jeftinija za 30 odsto od ostalih, što znači da će uz subvenciju države moći da se pazari za 15.000 do 16.000 evra", rekao je on.

Kako je kazao, pre par godina Fiat je imao prilično prazan proizvodni program, jer je cela pažnja bila usmerena na Severnu Ameriku i američke brendove, ali je zato saradnja sa Stelantisom, Fiatu donela veoma jak proizvodni program koji se sada realizuje u Srbiji.

On je podsetio da je prvi korak bio Fiat 500 L, koji je sada u prodaji, kako hibridna i MHD verzija, tako i električna.

"Imamo neke najave od strane direktora brenda. Glavni motiv nam je prilagođavanje novih proizvoda tehnologijama koju naši kupci žele. To omogućava Fiatu i da ispunjava važeće regulative, jer ako ih ne ispunimo, jednostavno ćemo nestati sa tržišta", pojasnio je Tavareš.

On je istakao da će kompanija za srpsko tržište praviti između 35.000 i 50.000 godišnje, a fabrika u Kragujevcu ima kapacitet od 150.000.

"Jasno je da proizvodnja ove fabrike neće biti u potpunosti samo za potrebe srpskog tržišta i da će najviše da se izvozi. To znači dve stvari: konkurentnost u troškovima i kvalitet. Atraktivnost proizvoda je vidljiva svima nama i mislim da grande panda ima pravu tehnologiju", naveo je on.

Direktor Stelantisa je najavio da je jedan od sledećih koraka razgovor koji će imati sa srpskom Vladom, o saradnji kroz Svetsku izložbu EXPO 2027.

(M.A./EUpravo zato/kurir.rs)