Vožnja biciklom do posla u Belgiji nije dobra samo za zdravlje, nego i za novčanik.

Za svaki kilometar koji pređu na putu do firme u kojoj rade dobijaju naknadu od 0,28 evra.

Neki od njih tako zarade i do 810 evra godišnje. Saopšteno je da se jedan od šest belgijskih radnika prošle godine vozio biciklom na posao i dobilo ovu naknadu.

Zahvaljujući ovoj računici, građani koji su u 2024. vozili bicikl na posao zarađivali su u proseku oko 460 evra neto godišnje, odnosno 38 evra mesečno, što je za 20 odsto više nego 2023. godine.

Ukupna naknada koju biciklisti zarade zavisi od više faktora, ali pre svega od udaljenosti i iznosu naknade koji kompanija izdvaja.

Istraživanje je pokazalo da je jedan od četiri radnika (26 odsto) koji živi do pet kilometara od posla vozio bicikl u prošloj godini do firme.

Oni koji su dalje do posla putuju biciklom u proseku najmanje dva puta nedeljno i zarađuju gotovo 300 evra godišnje. Oni koji od posla žive najdalje, i do 30 kilometara, zarađuju najviše, ali je takvih u Belgiji zasad malo – tek 11 procenata.

Program koji podstiče biciklizam u Holandiji

Podsetimo, i u njihovom komšiluku biciklizam je način života.  Ulice holandskih gradova su pune dvotočkaša, a zemlja može da se pohvali da gotovo 65 odsto stanovnika bar jednom nedeljno provoza bicikl. Zato se država potrudila da građane još više podstakne da koriste ovo prevozno sredstvo.

Vladin program "Doortrappen" (pedaliranje) omogućava kontinuiranu bezbednu vožnju bicikla za starije ljude. Podrška dolazi u obliku pomoćnih sredstava, kao što su recimo, ogledala za bolju vidljivost.

Pošto istraživanja pokazuju da se većina nesreća dešava dok bicikl stoji, preporuke uključuju spuštanje sedišta ili odabir okvira bicikla koji nudi lakoću montaže i demontaže.

Druge inicijative dopiru do migranata koji možda ranije nisu vozili bicikl. Biciklistička obuka "Make Vai For Bikes" je kurs od 10 lekcija koji se nudi u više opština.

Obezbeđen je bezbedan prostor za prevazilaženje strahova, a korisnici se uče da pronađu ravnotežu pre nego što krenu da se suočavaju sa saobraćajem.

Prednosti uključuju poboljšane šanse za zapošljavanje, veću kondiciju i nezavisnost, čak i "sredstvo za razonodu za roditelje da uživaju u kvalitetno provedenom vremenu sa svojom decom", kaže specijalista za održivu urbanu mobilnost Tesa Leferink koja volontira u čvorištu Moervijk.

(EUpravo zato)