Pitanje koje sve više izaziva debate u Nemačkoj je da li se treba opredeliti za vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem ili električne automobile.

Gradonačelnik Tibingena, Boris Palmer, izneo je svoje mišljenje u autorskom tekstu za Frankfuerter Alemajne Cajtung (FAZ). Predložio je taksu od 2.000 evra za vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Nešto slično već postoji u Francuskoj gde kazne za vozila koja štete životnoj sredini idu i do 60.000 evra.

Ipak, Palmer naglašava da nije direktno inspirisan time već predlaže da ta vozila mogu da finansiraju električne automobile kako bi industrija mogla da se prešalta na novi vid transporta u dogledno vreme.

Prema njegovim rečima, ne radi se toliko o tome da se ispune klimatski ciljevi nego da Nemačka bude primamljiva poslovna destinacija.

Kolone automobila na auto-putu u Beogradu
MONDO/Stefan Stojanović 

Nemačka auto-industrija bi mogla da doživi veliki udarac kada u EU stupi na snagu zabrana motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Zato Palmer smatra da bi taksa od 2.000 evra po motoru trebalo da pomogne da se električni automobili "prime" na tržištu.

U ovom trenutku, motori sa unutrašnjim sagorevanjem su posebno impresivni zbog svog opsega, sa nižim troškovima nabavke. Kada je reč o klasičnim vozilima, rasprava o dometu još nije ni postojala. Tipičan VW Polo, na primer, može da pređe dobrih 800 kilometara sa punim rezervoarom. A kada je rezervoar prazan, jednostavno ga napunite. Vlasnici električnih automobila za sada o tome mogu samo da sanjaju.

Svakako, Palmerov predlog zvuči nerealno i ne bi svi vozači mogli to da priušte, a i pitanje je koliko bi to zaista efikasno uticalo na prelazak na e-mobilnost.

(EUpravo zato/Auto Bild)