Pre nekoliko dana je prvi voz iz "Stelantisove" fabrike sa električnim automobilima "fijat grande panda" namenjenim izvozu krenuo iz Kragujevca, što je potvrdio i Saša Đorđević, predsednik Samostalnog sindikata FCA u Kragujevcu, koji je još početkom ovog meseca rekao da su na korak od početka serijske proizvodnje električnog modela "fijat grande panda".

Đorđević kaže da serijska proizvodnja u punom obimu još nije počela. Ali na dnevnom nivou postoji određena proizvodnja i ti automobili svakako u jednom trenutku trebalo je da budu otpremljeni "jer postoji potražnja i veliko interesovanje u Evropi za ovaj model". Trenutno u Italiji, kao tradicionalnom tržištu "Fijatovih" vozila, ali i u Španiji i Francuskoj, istakao je on.

Prema njegovim rečima, ako sve bude kako je i najavljeno, očekuje se da će u serijskoj proizvodnji dnevno sa trake silaziti do 400 vozila. Ili, kako precizira, po 200 u jednoj smeni.

"Stelantis" je većinski vlasnik fabrike automobila u Kragujevcu, dok je manjinski udeo u vlasništvu Srbije. Inače, u fabrici u Kragujevcu u julu prošle godine počela je probna proizvodnja električnog modela automobila "fijat grande panda", a početak serijske proizvodnje najavljivan je u više navrata, poslednji put u februaru.

Sedam boja, jedno punjenje za 320 kilometara

Samo jednim punjenjem moći će da se pređe oko 320 kilometara, a kupcima će biti dostupan u sedam boja.

Kako je objavila "Auto-moto revija", "Fijat" je nedavno na Sajmu automobila u Briselu premijerno prikazao i model sa hibridnim pogonom koji će silaziti sa proizvodnih traka fabrike u Italiji. Na čekanju su i informacije o ceni na našem tržištu, a, kako se navodi, u Evropi se primaju porudžbine sa početnom cenom od 24.900 evra – za model sa nižim paketom opreme.

Bivši izvršni direktor Stelantisa, Karlos Tavareš, je u julu prošle godine govorio o ceni ovog modela.

"Nadam se da će ovaj automobil biti najprodavaniji u Nemačkoj, Italiji, Francuskoj i Španiji. Mislim da smo sada bolji i konkurentniji od kineskih modela i to najviše cenom. "Grande panda" će u startu biti jeftinija za 30 odsto od ostalih, što znači da će uz subvenciju države moći da se pazari za 15.000 do 16.000 evra", rekao je Tavareš.

(EUpravo zato/Kurir)