Tenerife su najveće ostrvo od svih Kanarskih u Španiji, pored zapadne Afrike. Bajkovite plaže, turisti i lepa priroda uobičajen je prizor ovog ostrva i mnogima je na listi želja kada je u pitanju turizam, ali čak i Tenerife imaju svoje nedostatke. Jedan od glavnih jeste sistem javnog prevoza.

Lokalne vlasti su nedavno objavili planove za mrežu vozova širom ostrva koja bi učinila pristup plažama i planinama jednostavnijim - a putevi bili manje zakrčeni.

Ali ne očekujte to uskoro. Do 2045. godine, lokalne vlasti planiraju da uspostave četiri nove železničke usluge koje ukupno obuhvataju oko 80 kilometara pruga.

Zbog brdovite prirode Tenerifa, 22 kilometara te rute je predviđeno da prolazi kroz tunele.

Predviđeno je da svaki voz može da preveze oko 450 putnika - i da ima maksimalnu brzinu od 220 kilometara na sat.

Otvarajući se u fazama, voz će moći da koristi 7,5 miliona putnika do 2040. godine, nada se vlada.

Šta znamo o potencijalnim novim železničkim linijama Tenerifa?

Iako je 20 godina razgovarano oko nadogradnje infrastrukture, stvari se sada na ostrvu ubrzavaju.

Radovi na železničkim linijama trebalo bi da počnu do kraja aktuelnog zakonodavnog mandata, a to će biti 2027. godine.

Projekat neće biti jeftin - sa procenjenom ukupnom cenom od 5,65 milijardi evra. Međutim, da bi se to učinilo izvodljivijim, svaka pojedinačna železnička pruga će se raditi u fazama.

"Umesto da nam treba 4 milijarde evra unapred, mi razgovaramo o segmentima za koje je potrebno 300 ili 400 miliona evra, što ih čini finansijski izvodljivijim", rekao je Pablo Rodrigez, regionalni savetnik za javne radove i mobilnost, za list Dejli ekspres.

(JA/EUpravo zato)