Wizz Air uvodi direktne letove u trajanju do sedam sati, bez presedanja.

To znači da će putnici sada moći da lete na dužim relacijama avionima ove niskobudžetne kompanije, bez potrebe za presedanjima na drugim aerodromima. Ova promena predstavlja iskorak za Wizz Air, koji je do sada uglavnom obavljao kraće, regionalne letove.

Wizz Air uveo prvi Airbus A321XLR i najavio širenje na duže destinacije

Mađarska avio-kompanija Wizz Air postala je prvi prevoznik na svetu koji je u svoju flotu uvrstio putnički avion tipa Airbus A321XLR sa Pratt & Whitney GTF motorima.

Prvi primerak od ukupno 47 naručenih aviona svečano je isporučen u Erbasovoj fabrici u Hamburgu, čime je Wizz Air zvanično započeo novu fazu širenja na srednjelinijske i dugolinijske rute.

Ova isporuka dolazi ubrzo nakon proslave 21. godišnjice osnivanja kompanije, tokom koje je prevezeno više od 437 miliona putnika ka preko 200 destinacija. Novi A321XLR označava važan korak u strategiji Wizz Aira da izađe iz okvira isključivo kratkih evropskih letova i proširi svoje prisustvo na daljim tržištima.

Novi Airbus A321XLR omogućava letove do osam sati

Wizz Air je s novim modelom Airbus A321XLR dobio priliku da uđe na tržišta koja su do sada bila u domenu tradicionalnih avio-kompanija. Zahvaljujući dodatno produženom doletu ovog aviona, Wizz Air će iz svojih evropskih baza moći da leti direktno do destinacija na Bliskom istoku, u Centralnoj Aziji i Severnoj Africi — na rutama koje traju između šest i osam sati.

Prvi avion ovog tipa koji je ušao u flotu Wizz Aira nosi registraciju G-XLRA i biće baziran u britanskoj filijali kompanije. Ova registracija, po britanskom standardu, sadrži oznaku „XLR“, koja označava „extra-long range“ – dodatno produžen domet letelice. Avion je proizveden pod fabričkim brojem 11631 i prvi put je poleteo 18. marta. Wizz Air je šesti operater koji je primio ovaj model, nakon što su ga već uvele aviokompanije poput Iberije i Aer Lingusa.

Za razliku od tih prevoznika, koji su ugradili biznis klasu sa ležećim sedištima, Wizz Air ostaje veran svom niskobudžetnom modelu. Njegov A321XLR opremljen je isključivo ekonomskom klasom sa 239 sedišta. Prema podacima sa sajta aeroLOPA, razmak između sedišta kreće se od 28 do 37 inča, u zavisnosti od reda i pozicije u kabini.Wizz Air-ov A321XLR donosi duže letove i veću udobnost uz manju potrošnju

Wizz Air-ova nova letelica Airbus A321XLR opremljena je najnovijom verzijom Airspace kabine, koja putnicima pruža ambijentalno osvetljenje prilagođeno fazama leta – od ukrcavanja do spavanja – što je značajna pogodnost na dugim letovima od šest i više sati.

Prvi komercijalni let ovog aviona planiran je na liniji London (LGW) – Džeda (JED), dugoj oko 4.715 kilometara, sa predviđenim trajanjem od oko sedam sati.

A321XLR je model sa najdužim doletom u A320neo porodici – zahvaljujući dodatnom centralnom rezervoaru i unapređenom sistemu goriva, može da preleti do 8.704 kilometra. To ga čini idealnim za srednjelinijske rute koje su suviše duge za standardne uskotrupne avione, a neisplative za širokotrupne zbog manjeg kapaciteta.

Letelica troši i do 30% manje goriva po sedištu u odnosu na prethodne generacije aviona, uz niže emisije CO₂ i buke. Kao i ostali savremeni modeli Airbus-a, A321XLR je već prilagođen za korišćenje do 50% održivog avio-goriva (SAF), a cilj proizvođača je da do 2030. omogući i potpunu upotrebu SAF-a u komercijalnim letovima.

(M.A./EUpravo zato/biznis.rs)