Konferencija CSR Srbija - Pioniri društvene odgovornosti danas je održana u prostorijama Privredne komore Srbije u organizaciji Color Media Communications.

Događaj je prvi put organizovan 2015. godine, a tada se o ovoj temi jedva govorilo. Ipak, to je bilo prvo gde su se spojili predstavnici državnih institucija, međunarodnih organizacija, kompanija, akademske zajednice i nevladinog sektora. I devet godina kasnije, impakt ovog događaja potvrđuje da je pravo mesto odakle će krenuti nove ideje i akcije za rešavanje održivih problema i spajanje zajednice.

Na otvaranju konferencije govorila je Brankica Janković, poverenica za ravnopravnost, koja je istakla da se moramo udruživati i sarađivati kako bismo donosili kapitalne promene u društvu.

“Ono što je do skoro bio novac i profit, to je danas poverenje. Mislim da je sada zaista teško i steći i zadržati poverenje. O tome treba da svi mi vodimo računa, a pogotovo kompanije. Ljudi su danas izgubili poverenje u institucije, u kompanije, u društva, to je opšte stanje. A kako to možemo da promenimo? Samo zajedno, koračajući ka zajedničkom cilju”, navela je Janković.

Kako je rekla Dejana Kostadinova, direktorka UNICEF-a u Srbiji, "dok stojimo na prekretnici koju definišu ključni globalni izazovi, jasno je da poslovni sektor ima veliku sposobnost da oblikuje našu zajedničku budućnost. Odluke koje donosimo danas imaju dalekosežne posledice za decu i porodice".

Direktorka UNICEF-a u Srbiji Dejana Kostadinova
Ustupljene fotografije/Color Media Communication Direktorka UNICEF-a u Srbiji Dejana Kostadinova

"Saradnja je ključna reč u sve složenijem globalnom pejzažu. Prepoznavši svoju ključnu ulogu, kompanije se udružuju u ovim naporima, ulažu svoje resurse i uticaj kako bi osigurale održiva rešenja koja koriste deci i mladima", zaključila je Kostadinova.

Siniša Mitrović, rukovodilac Centra za cirkularnu ekonomiju PKS-a, okupljenima je predstavio istraživanja koja PKS vodi i istakao da se mora krenuti od menjanja sistema kako bi pojedinačne akcije različitih aktera bile valorizovane i kako bi se poredak poboljšao da prati potrebe budućih generacija.

“Jako je važno da kažemo da imamo napredak. Došlo je do promene kulture organizacije. Zaposleni nisu više samo računovodstveni trošak, oni postaju najveći resurs. Nove generacije prepoznaju vrednosti kompanija, da li tu ima mesta za empatiju, za inkluziju, za služenje zajednici. Došlo je do kvantifikacije interesa”, istakao je Mitrović.

Siniša Mitrović, rukovodilac Centra za cirkularnu ekonomiju PKS-a
Ustupljene fotografije/Color Media Communication Siniša Mitrović, rukovodilac Centra za cirkularnu ekonomiju PKS-a

Robert Čoban, organizator konferencije, takođe je dodao da “kontinuitet da o nečemu govorite i da se nekom temom bavite svake godine, kao što se mi bavimo CSR-om, pokazuje da od 2015. ozbiljno govorimo o temi društveno odgovornog poslovanja i to radimo najduže u Srbiji”.

"How to Improve Corpo Reputation? Lideri korporativne komunikacije i društvene odgovornosti u Srbiji" je prvi panel u kome su učestvovali Marko Platiša (AstraZeneca), Uroš Gostović (Vega IT), Ivana Kostić (Air Serbia), Dragan Lupšić (Heineken Srbija) i prof dr Milica Kostić-Stanković (Fakultet organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu). Moderator je bila Tamara Grubiša, Serbia Business Run.

Kompanije koje su učestvovale u ovom panelu imaju širok dijapazon projekata i svaka od njih menja poslovno okruženje nabolje. Projekti o kojima su govorili su obuhvatali zaštitu životne sredine, osvešćivanje građana o relevantnim društvenim pitanjima, edukacija dece i mladih, zdravstvena zaštita.

Knjiga 'Život Preduzetnika' je nova akcija koju smo pokrenuli sa lansiranjem knjige koju je napisao naš CEO Saša Popović. Celokupan iznos od prodaje knjige smo odlučili da usmerimo na stipendiranje mladih ljudi kako bi lakše završili školovanje i pronašli svoje prvo zaposlenje”, rekao je Uroš Gostović iz Vega IT.

Konferencija CSR Srbija.jpg
Ustupljene fotografije/Color Media Communication Učesnici prvog panela Konferencije CSR Srbija - Pioniri društvene odgovornosti

“Trogodišnji projekat "Bustuj zdrave navike" je usmeren na podizanje svesti o gojaznosti i podsticanju zdravih navika kod dece kako bi se poboljšalo njihovo celokupno blagostanje. Program vršnjačke edukacije u osnovnim školama sprovodi se u saradnji sa udruženjem „Uvek zdrav stav“, naveo je Marko Platiša iz AstraZenece.

Dragan Lupšić, predstavnik kompanije Heineken je govorio o projektu "Rezervoar" gde su prepoznali problem pijaće vode u Srbiji, a bave se i podizanjem svesti o važnosti očuvanja i oporavka prirodnih vodnih resursa Srbije. Pomenuo je i projekat "Kad ide tura, ne ide gas" kojom se upozorava koliko je opasno voziti pod uticajem alkohola.

Drugi panel je bio "Responsible Corporate Citizens - Da li su kompanije opravdale poverenje koje u njih imaju i klijenti i zaposleni?", a govorili su Vera Vuković (British Motors), Tijana Koprivica (Delta Holding), Željko Mitkovski (Fondacija Ana i Vlade Divac), Nikola Božić (Fakultet za primenjenu ekologiju "Futura") i Siniša Mitrović - rukovodilac Centra za cirkularnu ekonomiju PKS. Moderirala je Olivera Stefanović Stanković, Proglas Public Relations.

Konferencija CSR Srbija - Pioniri društvene odgovornosti
Ustupljene fotografije/Color Media Communication Drugi panel konferencije CSR Srbija - Pioniri društvene odgovornosti

Zaposleni u kompanijama menjaju poslovnu kulturu naše zemlje

Kako je navela Tijana Koprivica iz Delta Holdinga, njihovi zaposleni se vrlo rado odazivaju na sve akcije ove kompanije i podržavaju sve što oni rade. Kroz projekat "Naše selo" gde obnavljaju i modernizuju sela u Srbiji, zaposleni iz različitih sektora su svoja znanja i veštine stavili na raspolaganje meštanima kako bi ih naučili da na najbolji način koriste nove kapacitete koje su dobili.

Značaj svih društveno odgovornih projekata o kojima se govorilo na današnjoj konferenciji je veliki za privredu i društvo.

Svojim dobrim primerima verujemo da će i ostale kompanije motivisati da se uključe u rešavanje gorućih problema, a sve za dobrobit budućih naraštaja. poručili su organizatori.

(EUpravo Zato)