Evropska komisija ublažila je pritisak na evropske proizvođače automobila i dala im više vremena da ispune ciljeve u primeni pravila za smanjenje emisije ugljen-dioksida.

Kako je predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen rekla nakon drugog sastanka sa predstavnicima evropskih kompanija, preduzeća, sindikata i udruženja potrošača i drugim zainteresovanim stranama, automobilskoj industriji je potrebno više fleksibilnosti i pragmatizma u svojim ciljevima za smanjenje emisije ugljen-dioksida, posebno za 2025. godinu, prenosi Seebiz.

Fon der Lajen je najavila da će ovog meseca predložiti ciljanu izmenu uredbe o standardima emisije ugljen-dioksida za vozila, koja predviđa i novčane kazne u slučaju nepoštovanja. Prema njenim rečima, pri ispunjavanju ciljeva, koji inače ostaju isti, računaće se tri godine umesto jedne.

"Oni će morati da ispune ciljeve, ali to će značiti više manevarskog prostora za industriju", objasnila je Fon der Lajen, izrazivši uverenje da će Evropski parlament i Savet EU brzo odobriti predloženi amandman.

Izvori iz industrije rekli su da će usklađenost biti zasnovana na proseku od 2025. do 2027. godine. Više informacija o predlogu biće dostupno u sredu, kada se očekuje da Evropska komisija predstavi akcioni plan za budućnost evropske automobilske industrije.

Evropski komesar za održivi transport Apostolos Cikikostas će prilikom izrade plana, između ostalog, uzeti u obzir i inicijative predstavljene u okviru strateškog dijaloga o budućnosti evropske automobilske industrije, koji je počeo krajem januara.

Proizvođači automobila u EU, pogođeni zatvaranjem fabrika i koji se sada spremaju za američke tarife, pozvali su Brisel da odobri izuzeće od kazni za koje kažu da bi mogle porasti na 15 milijardi evra ako njihovi automobili ne ispune ograničenja emisije ugljen-dioksida do 2025. godine.

(EUpravo zato/Seebiz)