U 2023. godini, u Evropskoj uniji je registrovano 1.548.417 novih putničkih automobila sa nultom emisijom. To odgovara udelu od 14,5 odsto svih novih registracija putničkih automobila u zemljama EU. Taj procenat ukazuje na to da je svaki sedmi novoregistrovani automobil imao neto nultu emisiju štetnih gasova.

Najveći broj putničkih automobila sa nultom emisijom zabeležen je u Švedskoj (38,6 odsto), Danskoj (36,1 odsto) i Finskoj (33,8 odsto), dok su najniži procenati zabeleženi u Hrvatskoj (2,6 odsto), Slovačkoj (2,9 odsto) i Češkoj (3,1 odsto).

Kada su u pitanju ostala vozila sa nultom emisijom štetnih gasova, zemlje EU prijavile su 100.817 novoregistrovanih lakih kamiona (maksimalne mase do 3,5 tone), 5.262 vagona i autobusa, 4.037 teških kamiona (maksimalne mase preko 3,5 tone), kao i 899 drumskih tegljača.

Broj novih registrovanih putničkih vozila sa nultom emisijom u EU, koji prelazi 1,5 miliona, približno je 70 puta veći nego 2013. godine i 11 puta veći nego 2018. godine.

U 2023. godini, udeo novoregistrovanih autobusa sa nultom emisijom u ukupnim registracijama ove vrste javnog prevoza iznosio je 15,3 odsto, u poređenju sa 0,5 odsto u 2013. godini.

Udeo novih registracija lakih kamiona sa nultom emisijom dostigao je 7,3 odsto, dok su za teške kamione i drumske traktore ovi procenti iznosili 3,2 odsto i 0,5 odsto.

Podsetimo, krajem godine je objavljeno istraživanje o tome koje elektične automobile najčešće kupuju Evropljani. Kako su pokazali podaci.

Tesla Model I, iako se manje kupovao, ostao je bestseler i tokom 2024. Model III zauzeo je drugu poziciju.

Najmanji Volvo model - EKS30, obezbedio je treću poziciju, što potvrđuje činjenicu da je cena važna kupcima. Ovaj model će uskoro biti još pristupačniji, jer se proizvodnja seli iz Kine u Belgiju. Proizvođači još čekaju povratni puls sa tržišta, jer aduti u malim formatima kao što su Citroen e-C3, novi Reno 5 i Reno 4 tek treba da uzdrmaju Evropu.

(EUpravo zato)