Evropska auto-industrija želi da smanji uvoz i prodaju kineskih automobila na svom tržištu, ali i da svoju proizvodnju usmeri ka električnim vozilima jer do 2035.godine auto-kompanije trebalo da prestanu sa proizvodnjom vozila na fosilna goriva - benzin i dizel.  

Negativne rezultate registracije novih automobila beleže tri od četiri glavna tržišta u regionu: Francuska (11,1 odsto), Italija (10,7 odsto) i Nemačka (sedam odsto).

Sa druge strane, Španija beleži rast od 6,3 odsto.

U prvih devet meseci ove godine registracija novih automobila je, uprkos svemu, uspela da ostane na stabilnom nivou, prešla je 0,6 odsto i dostigla skoro osam miliona jedinica.

Španija i tu ima pozitivan rezultat sa 4,7 odsto novoregistrovanih automobila, nakon nje Italija sa 2,1 odsto, dok su francusko i nemačko tržište automobila zabeležili pad od 1,8 i jedan procenat.

Registracije električnih automobila porasle su za 9,8 odsto, na 139.702 jedinice u septembru 2024.

Međutim, od početka godine do sada obim prodaje je i dalje bio 5,8 odsto manji nego u istom periodu prošle godine, sa ukupnim tržišnim udelom koji je pao na 13,1 procenat sa 14 odsto, podstaknut značajnim padom u Nemačkoj od čak 28,6 odsto.

Registracije plug-in hibridnih automobila zabeležile su pad 22,3 odsto u septembru, i to na svim glavnim tržištima.

U septembru su plug-in hibridi činili 6,8 odsto tržišta automobila, što je pad prodaje u odnosu na 8,2 odsto prošle godine, sa 54.889 prodatih jedinica.

Registracije hibridnih električnih vozila porasle su u septembru za 12,5 odsto.

Tržišni udeo sada iznosi 32,8 odsto, u odnosu na 27,4 procenta u septembru 2023. godine, nadmašujući benzince.

U septembru je prodaja benzinaca pala za 17,9 odsto, pri čemu su sva četiri ključna tržišta zabeležila dvocifren pad: Francuska (31,9 odsto), Italija (23,3 odsto), Nemačka (15,2 odsto) i Španija (10,7 odsto).

Benzinci sada predstavljaju 29,8 odsto tržišta, što je pad sa 34 odsto u istom mesecu prošle godine.

Tržište dizel automobila zabeležilo je pad od 23,5 odsto, što je rezultiralo udelom od 10,4 procenta na tržištu prošlog septembra.

Generalno, pad je zabeležen na dve trećine tržišta EU.

Kako će na na prodaju uticati nove mere EU, ali i krize u auto-gigantima poput Volkswagena i BMW-a, koji je zabeležio pad operativne dobiti za 61 odsto u trećem kvartalu, pokazaće kraj godine, odnosno poslednji kvartal.

Kina i dalje lider

Prodaja električnih vozila oborila je rekord u oktobru sa 1,7 miliona prodatih jedinica, podstaknuta velikom potražnjom u Kini, saopštila je u sredu istraživačka kuća Rho Motion sa sedištem u Velikoj Britaniji.

Prema tim podacima, prodaja je porasla za 35 odsto na godišnjem nivou i tri procenta na mesečnom.

Kinesko tržište električnih vozila činilo je najveći deo prodaje prošlog meseca sa 1,2 miliona prodatih jedinica, beležeći rekordni mesečni rast od šest odsto, uz rast od više od 50 procenata u odnosu na prethodnu godinu.

Velika Britanija, EU i države Evropskog udruženja za slobodnu trgovinu (EFTA) -Island, Lihtenštajn, Norveška i Švajcarska, zajedno su registrovale nešto više od 260.000 prodatih električnih vozila u oktobru, sa godišnjim rastom od jedan odsto.

(M.A/EUpravo zato/biznis.rs)