Upotreba emodžija nešto je bez čega većina ljudi ne bi mogla da zamisli svakodnevnu onlajn komunikaciju. Međutim, izbor emodžija nešto komplikovanije pitanje i zavisi od mnoštva faktora, od kojih su neki da li živite u Evropi ili na nekom drugom kontinentu, kao i država u kojoj živite, period kad su se koristili, godine života komunikatora…
Prema nedavnom izveštaju Superside-a, nekoliko emodžija je na ivici nestanka, a svaka država ponasob ima "svog smeška" koji je pred umiranjem.
Studija pod nazivom: "Izveštaj o emodžijima: Koji emodžiji izumiru?", analizira upotrebu i obim pretrage 100 najpoznatijih emodžija širom sveta, koristeći softversku alatku koja identifikuje tražene ključne reči, ili u ovom slučaju, emodžije. Zaključak istraživanja je da će neki od emotikona koji su nekada bili popularni, krenuti da izumiru ili su već.
Superside je otkrio da je 14 emodžija zabeležilo smanjenje upotrebe na globalnom nivou i da nije sve u redu sa "simbolom ruke koji pokazuje u redu" (spojen kažiprsti palac), a koji je na vrhu liste ugroženih. Pao je za 66 mesta na rang listi popularnosti od 2013.
Drugo mesto zauzima "Rumeno lice", a zatim "podignute obe ruke u znak slavlja".
Na globalnom nivou, u SAD-u, Velikoj Britaniji i Slovačkoj "nasmejano lice" je najugroženiji smešak, dok širom Evrope onaj koji ima "lice koje vrišti od straha" polako nestaje. Francuska i Nemačka prednjače kada je reč o pozdravu emodžijem koji izgleda kao "Krik" Edvarda Munka, a koji je zabeležio pad od skoro 47 odsto u evropskim zemljama.
Irska, Grčka, Island i Češka predvode kada je u pitanjuj izumiranje smeška "simbol ruke koji pokazuje u redu" (spojeni kažiprst i palac).
Šta stoji iza nestajanja određenih emodžija?
Pa, za početak dominacija novijih, a takođe i nesrećno povezivanje nekih emodžija sa grupama koje se mogu nazivati onima koje propagiraju mržnju.
Na primer, emotikoni koji prikazuju vreću novca su povezani sa antisemitizmom, dok su gore pomenuti 'simbol u redu' (kažiprst i palac, spojeni u kružić) neki na mreži koristili kao "iskreni izraz bele nadmoći", prema nevladinoj organizaciji koja je osnovana za borbu protiv antisemitizma, netrpeljivosti i diskriminaciji, Antidefamacionoj ligi ( ADL). Ovaj emodži se, prema pisanju medija, neretko koristi među muškom severnoameričkom krajnje desničarskom, neofašističkom militantnom organizacijom Proud Boys tokom skupova.
Studija takođe ističe da je istraživanje Statista iz 2023. pokazalo da je jedan od deset muškaraca reklo da nikada nije koristilo emotikone,u poređenju sa jednom od 20 žena. Anketa je takođe otkrila da je upotreba emodžija opadala kako se starost povećavala, pri čemu je 15 odsto onih od 65 i više godina izjavilo da nikada nije koristilo emodžije, u poređenju sa samo tri odsto ispitanika starosti od 18 do 44 godine.
Tu je i činjenica da generacija Z sve više smatra da je upotreba određenih emodžija prilično zastrašujuća i "veoma milenijumska". Oni ili gravitiraju ka novijim, sličnijim, ili ih potpuno izbegavaju.
Sta je sa vama? Da li vam emodžiji izazivaju "mučninu" ili birate "lice uplakano od smeha" umesto "lice koje vrišti od straha"?
(JA/EUpravo zato)