Vrlo su praktični za upotrebu, lako se parkiraju i idealni su za grad jer ih je moguće svuda parkirati.

Mini automobili su gradska kola koja možete voziti bez klasične vozačke dozvole, ali je za upravljanje njima potrebna licenca za vožnju motora kategorije L1 koji mogu da dostignu maksimalnu brzinu od 45 km do 80 km na sat sa zapreminom manjom ili jednakom od 50 cm3 ukoliko se radi o vozilima sa unutrašnjim sagorevanjem ili sa snagom manjom ili jednakom od 4 KW za električne motore.

Ova interesantna vozila su mala i laka za rukovanje, kategorisana su kao četvorocikli. Nije ni čudi što su u poslednje vreme postali omiljeno prevozno sredstvo italijanskih studenata i adolescenata koji potiču iz dobrostojećih porodica.

Sada već možete pretpostaviti da nisu jeftini, jer njihova cena dostiže i do 14.000 evra, a namenjeni su samo za gradsku vožnju.

Pre desetak godina "reno twizy" bio je atrakcija kada se pojavio na evropskim ulicama jer je izgledao kao velika igračka sa dva sedišta, a prvi grad u Italiji u kome je počeo masovno da se vozi je Milano.

Danas "Stellantis" nudi tri takva modela marke „sitroen", „opel" i „fijat".

Svetski eksperti smatraju da će narednih godina ovi automobili doživeti ogromnu ekspanziju i ostvarivati zaradu od 100 milijardi evra do 2030. godine.

Ovi lagani, mali automobili, voze na dizel i benzin, a sve su traženiji oni električni.

U vremenima koja dolaze mikro-automobili bi mogli da zamene skutere ili prave mini automobile. Moguće je kupiti ih u zatvorenoj, klasičnoj verziji, kao i otvorene, sa jednim sedištem ili dodatnim za putnika.

Za sada, ova vozila se smatraju hirom razmaženih studenata, ali oni koji su imali priliku da ih provozaju po ulicama nekog velegrada, ne bi se složili sa tim opisom. 

(M.A./EUpravo zato/ RTS)