Ako ste redovan gost Starbucksa, možda ste primetili novu praksu, osim vašeg imena, na čaši vas sada može dočekati i kratka motivaciona poruka.
Ova inicijativa deo je šire strategije Starbaksa da stvori prisniji odnos sa kupcima i učini iskustvo kupovine kafe toplijim i ličnijim.
Cilj je da se gosti osećaju posebno i da im se dan makar malo popravi uz lepu reč ili inspirativan citat. Fraze poput "Danas je tvoj dan!", "Veruj u sebe" ili "Osmehni se - stoji ti savršeno!" postale su sastavni deo svakodnevne rutine zaposlneih u kompaniji.
Međutim, ova praksa nosi i drugu stranu medalje. Osim što moraju da pamte složene narudžbine, budu brzi i precizni, radnici koji pripremaju kafu sada imaju i dodatnu obavezu - da smisle odgovarajuću poruku za svakog gosta.
Očekuje se ne samo efikasnost u radu već i emocionalni angažman, što može dodatno povećati pritisak na zaposlene.
Kako ističe Bet Kovit u kolumni, ova promena odražava širu tendenciju u korporativnoj Americi - od radnika se ne traži samo da isporuče proizvod ili uslugu, već i da kreiraju osećaj, atmosferu, pa čak i da "proizvode sreću".
Ali da li je zaista moguće nametnuti autentičnu radost kao deo radne obaveze?
Iako su reakcije gostiju uglavnom pozitivne, pitanje ostaje - da li je ovo zaista način da se unapredi korisničko iskustvo ili još jedan pokušaj kompanija da zaposlenima nametnu dodatne zadatke pod maskom "zabave"?
Jedno je sigurno - sledeći put kada naručite kafu, uz ukus svog omiljenog napitka dobićete i malu dozu korporativno oblikovane motivacije. Ono što vi svakako možete, jeste da uzvratite osmehom i ostavite bakšiš za radnike koji su se potrudili da vam ulepšaju dan.
(M.A./EUpravo zato/kurir.rs)