Uprkos tome što je tržište polovnih automobila veoma nestabilno i podložno promenama, određeni modeli uspevaju da održe popularnost među kupcima bez obzira na sve.

Prosečan kupac polovnog vozila u Srbiji i dalje, u više od 50 odsto slučajeva, traži dizelaše sa Euro 3 ili Euro 4 ekološkom normom, uz budžet od 5.000 do 8.000 evra.

Polovnjaci do 5.000 evra predstavljaju jednu od pristupačnijih opcija za mnoge srpske vozače.

Postoji nekoliko modela koji su uvek izuzetno traženi, a pomenućemo samo neke.

Fijat Punto

Na početku je nosio ime "Fiat Grande Punto", a kasnije i Punto. Privlači kupce zbog svoje ekonomske potrošnje goriva, solidnog dizajna i pristupačnih cena delova.

Izbor se svodi na karoseriju sa troje ili petoro vrata, ali se preporučuje da se izbegnu oni samo sa troje vrata.

Kvalitet izrade spoljašnjosti i unutrašnjosti nije na nivou kao kod drugih kandidata, ali je to realno očekivanje za ovu sumu.

Kod "grande punta" su sve popravke prilično jeftine, a delovi, kako novi tako i polovni, zaista su dostupni.

Reno Klio

Ovaj mali gradski automobil se posebno odomaćio među vozačima zbog dizajna i komfornosti.

Sa cenama koje se kreću u rasponu do 5.000 evra, polovni modeli predstavljaju privlačnu opciju za kupce koji traže solidan automobil za svakodnevnu upotrebu.

Nalazi se u samom vrhu svoje klase, od svojih predhodnika nasledio je kvalitet, ali se ipak izdvojio modernim dizajnom i povećanim unutrašnjim prostorom.

Pežo 308

Pežo je uvek bio jedan od voljenijih evropskih automobila, za tim ne zaostaje ni ovaj model.

Najveći pomak napred u odnosu na svog prethodnika je u enterijeru i ostavlja utisak vrlo kvalitetnog automobila. U jaču opremu se ubraja stakleni krov, kožna sedišta i navigacija.

Ipak, smatra se da benzince treba izbegavati jer su problematični zbog lanca i osetljivog kvačila. Za preporuku su 1.6 HDi sa 90 ili 110 KS i 2.0 HDi sa 136 KS.

Znak lava označava marku automobila pežo
MONDO/Stefan Stojanović 

BMW E90

BMW E90 je najkompletniji auto u cenovnom rangu do 5.000 evra, stoji na Jutjub kanalu "Zanimljivi Auto Oglasi". Kako se navodi, praktičan je, udoban, malo troši, a fino ide.

Predlaže se da se uzme sa što boljom opremom jer je velika razlika između osnovnih i modela sa kompletnom opremom. Preporučuju se motori 320d, M47 sa 163 KS.

Srpski vozači ipak više vole dizelaše

Kada je reč o navikama naših vozača, za razliku od kupaca novih automobila u Srbiji, koji sve manje kupuju dizelaše, kupci polovnjaka su prošle godine najviše pazarili upravo njih.

Gužva na auto-putu u Beogradu
MONDO/Stefan Stojanović 

Iako je praksa pokazala da je redovno i vanredno održavanje ovakvih vozila drastično skuplje od benzinaca, mnogim potencijalnim kupcima su i dalje prvi izbor.

Za vozila sa benzinskim motorom odlučilo se 30 odsto kupaca, objasnio je za EUpravo Zato Saša Mitrović iz sektora Automoto&Nautika oglasnika Sasomange.

Među polovnjaci uglavnom prednjače evropski modeli, a jedan od razloga je i pristupačnost rezervnih delova i servisa.

Treba istaći i da je "golf" najprodavaniji polovni automobil u Srbiji, a među markama upravo Folksvagen.

To je i najprodavaniji evropski automobil od pronalaska automobila.

Od 1974, kada je započeta proizvodnja, fabrika je "izbacila" osam generacija u osam zemalja širom sveta.

Ako biste neki auto dodali na listu, napišite nam u komentaru!

(EUpravo Zato)