Uprkos tome što je tržište polovnih automobila veoma nestabilno i podložno promenama, određeni modeli uspevaju da održe popularnost među kupcima bez obzira na sve.
Prosečan kupac polovnog vozila u Srbiji i dalje, u više od 50 odsto slučajeva, traži dizelaše sa Euro 3 ili Euro 4 ekološkom normom, uz budžet od 5.000 do 8.000 evra.
Polovnjaci do 5.000 evra predstavljaju jednu od pristupačnijih opcija za mnoge srpske vozače.
Postoji nekoliko modela koji su uvek izuzetno traženi, a pomenućemo samo neke.
Fijat Punto
Na početku je nosio ime "Fiat Grande Punto", a kasnije i Punto. Privlači kupce zbog svoje ekonomske potrošnje goriva, solidnog dizajna i pristupačnih cena delova.
Izbor se svodi na karoseriju sa troje ili petoro vrata, ali se preporučuje da se izbegnu oni samo sa troje vrata.
Kvalitet izrade spoljašnjosti i unutrašnjosti nije na nivou kao kod drugih kandidata, ali je to realno očekivanje za ovu sumu.
Kod "grande punta" su sve popravke prilično jeftine, a delovi, kako novi tako i polovni, zaista su dostupni.
Reno Klio
Ovaj mali gradski automobil se posebno odomaćio među vozačima zbog dizajna i komfornosti.
Sa cenama koje se kreću u rasponu do 5.000 evra, polovni modeli predstavljaju privlačnu opciju za kupce koji traže solidan automobil za svakodnevnu upotrebu.
Nalazi se u samom vrhu svoje klase, od svojih predhodnika nasledio je kvalitet, ali se ipak izdvojio modernim dizajnom i povećanim unutrašnjim prostorom.
Pežo 308
Pežo je uvek bio jedan od voljenijih evropskih automobila, za tim ne zaostaje ni ovaj model.
Najveći pomak napred u odnosu na svog prethodnika je u enterijeru i ostavlja utisak vrlo kvalitetnog automobila. U jaču opremu se ubraja stakleni krov, kožna sedišta i navigacija.
Ipak, smatra se da benzince treba izbegavati jer su problematični zbog lanca i osetljivog kvačila. Za preporuku su 1.6 HDi sa 90 ili 110 KS i 2.0 HDi sa 136 KS.
BMW E90
BMW E90 je najkompletniji auto u cenovnom rangu do 5.000 evra, stoji na Jutjub kanalu "Zanimljivi Auto Oglasi". Kako se navodi, praktičan je, udoban, malo troši, a fino ide.
Predlaže se da se uzme sa što boljom opremom jer je velika razlika između osnovnih i modela sa kompletnom opremom. Preporučuju se motori 320d, M47 sa 163 KS.
Srpski vozači ipak više vole dizelaše
Kada je reč o navikama naših vozača, za razliku od kupaca novih automobila u Srbiji, koji sve manje kupuju dizelaše, kupci polovnjaka su prošle godine najviše pazarili upravo njih.
Iako je praksa pokazala da je redovno i vanredno održavanje ovakvih vozila drastično skuplje od benzinaca, mnogim potencijalnim kupcima su i dalje prvi izbor.
Za vozila sa benzinskim motorom odlučilo se 30 odsto kupaca, objasnio je za EUpravo Zato Saša Mitrović iz sektora Automoto&Nautika oglasnika Sasomange.
Među polovnjaci uglavnom prednjače evropski modeli, a jedan od razloga je i pristupačnost rezervnih delova i servisa.
Treba istaći i da je "golf" najprodavaniji polovni automobil u Srbiji, a među markama upravo Folksvagen.
Od 1974, kada je započeta proizvodnja, fabrika je "izbacila" osam generacija u osam zemalja širom sveta.
Ako biste neki auto dodali na listu, napišite nam u komentaru!
(EUpravo Zato)