Nemački proizvođač automobila Volkswagen (VW) razmatra mogućnost zatvaranja fabrika u Nemačkoj po prvi put u svojoj 87-godišnjoj istoriji. Razlog tome su značajna smanjenja troškova zbog rastuće konkurencije kineskih proizvođača električnih vozila.

U saopštenju nemačkog proizvođača automobila, jednog od najvećih u svetu, naveo je da ne može isključiti zatvaranje fabrika u svojoj matičnoj zemlji. Ostale mere koje kompanija razmatra kako bi osigurala svoju budućnost uključuju pokušaj raskida ugovora o zaštiti zaposlenih sa sindikatima, koji je na snazi od 1994. godine.

"Evropska automobilska industrija je u veoma zahtevnoj i ozbiljnoj situaciji. Ekonomsko okruženje postalo je još teže, a novi konkurenti ulaze na evropsko tržište. Posebno Nemačka kao proizvodna lokacija sve više zaostaje u pogledu konkurentnosti" rekao je izvršni direktor Volkswagen Grupe Oliver Blum.

Volkswagen, koji je krajem prošle godine započeo program smanjenja troškova vredan deset milijardi evra, gubi tržišni udeo u Kini, svom najvećem pojedinačnom tržištu. U prvoj polovini ove godine, isporuke kupcima u toj zemlji pale su za sedam odsto u odnosu na isti period 2023. godine. Operativni profit Grupe pao je za 11,4 odsto na 10,1 milijardu evra.

Slabiji rezultati u Kini dolaze u trenutku kada kompanija gubi bitku sa lokalnim brendovima električnih vozila, naročito sa BYD-om, koji takođe predstavlja sve veću pretnju za njihov posao u Evropi.

Golf
James Wagner / Alamy / Alamy / Profimedia 

"Naše glavno područje delovanja je smanjenje troškova", rekao je Blum analitičarima tokom telefonskog poziva povodom objave zarade prošlog meseca, navodeći planirane smanjenja troškova u fabrikama, lancu snabdevanja i radnoj snazi. "Sproveli smo sve potrebne organizacione korake. Sada je sve u vezi sa troškovima, troškovima i troškovima", dodao je.

Loše upravljanje kompanije

Planovi Volkswagena za smanjenje troškova suočiće se sa jakim otporom od strane predstavnika radnika, koji drže gotovo polovinu mesta u nadzornom odboru kompanije, telu koje imenuje izvršne menadžere.

IG Metall, jedan od najmoćnijih sindikata u Nemačkoj, u ponedeljak je okrivio loše upravljanje za nedostatke kompanije i obećao da će se boriti za zaštitu radnih mesta.

"Danas je upravni odbor predstavio neodgovoran plan koji podriva same temelje Volkswagena, masovno ugrožavajući radna mesta i lokacije," rekao je vodeći pregovarač IG Metalla Torsten Greger u saopštenju.

"Ovaj pristup nije samo kratkovid, već i veoma opasan — rizikuje da uništi srce Volkswagena… Nećemo tolerisati planove koje kompanija pravi na štetu radne snage”.

Volkswagen zapošljava skoro 683.000 radnika širom sveta, uključujući oko 295.000 u Nemačkoj, prema poslednjem izveštaju o poslovanju kompanije.

Tomas Šefer, izvršni direktor Volkswagenovih putničkih automobila, izjavio je da kompanija ostaje posvećena Nemačkoj "kao poslovnoj lokaciji." Dodao je da će VW hitno započeti razgovore sa predstavnicima zaposlenih kako bi istražili mogućnosti za "održivo restrukturiranje brenda”.

"Situacija je izuzetno napeta i ne može se rešiti jednostavnim merama smanjenja troškova", naveli su iz Volkswagena.

(JA/EUpravo zato)