U aprilu 2024. godine, Emirates je postao pionir u avio-industriji kao prva avio-kompanija na svetu koja je dobila sertifikat "Certified Autism Center" (CAC) koji je dodeljen svim prijavnim zonama na Međunarodnom aerodromu Dubai.

Ovo je značajan korak ka inkluzivnijem i senzitivnijem pristupu putnicima sa posebnim potrebama, posebno onima sa poremećajem iz spektra autizma (PSA)

Prva avio-kompanija sa sertifikatom za putnike sa autizmom je Emirates.

Kako bi ostvarili ovu viziju, pokrent je ambiciozan program obuke celokupnog osoblja, dok je plan da do 2025. godine više od 30.000 zaposlenih, uključujući kabinsko i zemaljsko osoblje, završi specijalizovane kurseve o autizmu i senzornoj osetljivosti.

Cilj ovih kurseva je da zaposleni bolje razumeju potrebe putnika sa autizmom i pruže podršku koja će smanjiti stres tokom putovanja.

Pored obuke, Emirates uvodi niz inovacija kako bi letovi bili što prijatniji za putnike sa autizmom.

Tu su sada digitalni senzorski vodiči, koji omogućavaju putnicima i njihovim porodicama da unapred planiraju svaki korak putovanja, dok će avio-kompanija će nuditi specijalizovane proizvode i usluge dizajnirane za smanjenje senzornog opterećenja, poput buke i gužve.

Deo šire strategije

Ova inicijativa je deo šire strategije i plana Dubaija da postane najpristupačnija destinacija na svetu za putnike sa različitim potrebama.

Partnerstvom sa organizacijama specijalizovanim za autizam, kao što su Autism Double-Checked i IBCCES (International Board of Credentialing and Continuing Education Standards), Emirates doprinosi globalnom pokretu ka inkluzivnijim putovanjima.

Kakav je značaj sertifikata?

Dobijanje sertifikata „Certified Autism Center“ ima veliki značaj.

S jedne strane, ovo priznanje pokazuje da avio-kompanija prepoznaje raznolikost svojih putnika i posvećena je njihovom osnaživanju, a sertifikat garantuje da će putnici sa autizmom imati pristup podršci i resursima koji će im omogućiti sigurnije i prijatnije iskustvo.

Budućnost Avio-Industrije

Potez Emirates-a postavlja novi standard u avio-industriji. Ovaj primer mogao bi podstaći i druge avio-kompanije da implementiraju slične programe i tako omoguće veću inkluziju u globalnom avio-saobraćaju. Inicijativa takođe ukazuje na značaj senzibilizacije javnosti o izazovima sa kojima se suočavaju osobe sa autizmom tokom putovanja.

Emirates je svojom inicijativom pokazao da inkluzija nije samo moralna obaveza, već i strateški korak ka unapređenju korisničkog iskustva.

Tako je prva avio-kompanija sa sertifikatom za autistične putnike, postavila temelje za budućnost u kojoj će svi putnici moći da uživaju u udobnosti i sigurnosti bez obzira na njihove individualne potrebe.

(M.A./EUpravo zato/tumagazin.rs)