Kompanija OpenAI predstavila je novu funkciju za ChatGPT koja ovom popularnom četbotu omogućava da u određenim situacijama deluje u ime korisnika. Ova opcija deo je šireg trenda u tehnološkoj industriji, čiji je cilj da se korisnicima olakša svakodnevno funkcionisanje na internetu bez potrebe da korisnik neprestano prelazi iz jedne aplikacije u drugu i samostalno traži informacije na internetu
Nova funkcionalnost, nazvana agent mod, počinje sa postepenim uvođenjem, a predstavlja još jedan korak u trci tehnoloških giganata za razvoj moćnih digitalnih pomoćnika. Reč je o konkurenciji u kojoj i Google, sa svojim "Gemini" sistemom, razvija sličnu vrstu virtuelnog asistenta.
Iz OpenAI-ja navode da ChatGPT u agent režimu "razmišlja" i "postupa" pomoću sopstvenog virtuelnog računara, što mu omogućava da obavlja složene i višestepene zadatke. Na primer, korisnik može da zatraži da sistem "pregleda moj kalendar i pripremi me za predstojeće sastanke s klijentima na osnovu aktuelnih vesti" ili "isplanira i kupi sastojke za japanski doručak za četvoro", kako se navodi u zvaničnoj objavi.
U video demonstraciji, zaposleni u OpenAI-ju su zadali četbotu da pomogne u pripremi za venčanje. Među zahtevima su bili: pronalaženje odevne kombinacije u skladu sa zadatim dres kodom (uz pet predloga), kao i predlog hotela za boravak pre i posle događaja.
Ova funkcija dostupna je korisnicima sa Pro, Plus ili Team pretplatama, a zasniva se na kombinaciji postojećih OpenAI alata: Operator, koji omogućava pretragu interneta, i Deep Research, koji analizira izvore i priprema izveštaje.
Šta ako "halucinira"?
Cilj je da se ChatGPT postepeno razvije u univerzalnog digitalnog asistenta. Međutim, stručnjaci upozoravaju da industrija još uvek traži rešenja za ozbiljne izazove: veštačka inteligencija i dalje može da "halucinira", odnosno da izmišlja podatke, pokazuje pristrasnost ili reaguje nepredvidivo. Tako je prošle nedelje Grok, četbot kompanije xAI, generisao antisemitski sadržaj nakon što je bio tako navođen.
OpenAI je u svom blogu naveo da je svestan novih rizika koje donosi ovakva funkcionalnost. Model ima ograničen pristup podacima korisnika, a za određene radnje poput slanja imejlova potrebna je dodatna potvrda korisnika. Takođe, četbot je obučen da odbije "visokorizične zadatke", kao što su bankarski transferi.
"Svojoj porodici bih ovo opisao kao nešto potpuno novo i eksperimentalno, priliku da se proba budućnost, ali ne još za zadatke od velike važnosti ili one koji uključuju osetljive podatke, dok ne vidimo kako se ponaša u stvarnim uslovima", izjavio je direktor OpenAI-ja, Sem Altman.
On savetuje korisnicima oprez pri deljenju ličnih informacija sa četbotom. Na primer, ima smisla dozvoliti mu pristup kalendaru kako bi organizovao zajednički ručak, ali ne i da bi kupovao odeću umesto vas.
Ova najava dolazi u trenutku kada velike tehnološke kompanije intenzivno razvijaju AI agente, pokušavajući da steknu prednost u globalnoj trci. Google je u maju predstavio niz funkcija, uključujući asistenta koji može da rezerviše restorane i kupi ulaznice za događaje. Apple, s druge strane, radi na unapređenoj verziji Siri koja bi mogla da koristi aplikacije u ime korisnika iako je njen izlazak trenutno odložen na neodređeno.
(EUpravo zato/CNN)