Kineski proizvođač električnih automobile BYD planira svoje evropsko čvorište u Mađarskoj, pojačavajući svoje napore za širenje na evropskom tržištu.

Oni su potpisali ovih dana u Budimpešti sporazum o strateškoj saradnji sa mađarskom vladom, u prisustvu mađarskog premijera Viktora Orbana i generalnog direktora i predsednika kompanije BYD, Vang Čuanfua, navodi se u saopštenju koje je preneo Rojters. Pored toga, Kinezi će osnovati novi evropski istraživačko-razvojni centar u Budimpešti.

Evropsko sedište kompanije BYD imaće tri glavne funkcije: prodaju i postprodaju, sertifikaciju i testiranje vozila i dizajn i razvoj karakteristika lokalizacije modela. Kineska kompanija će stvoriti hiljade radnih mesta u Budimpešti i pružiti mogućnosti za obuku i obrazovanje kroz saradnju sa najmanje tri mađarska univerziteta.

"Kina je lider u oblasti tehnologije električnih vozila, a strateško partnerstvo sa Kinom će pomoći Mađarskoj da uđe u novu eru tehnologije električnih vozila", rekao je Orban.

BYD je završio svoju prvu evropsku fabriku u Mađarskoj u aprilu 2016. godine, koja sklapa električne autobuse.

U decembru 2023. godine, BYD je najavio da će izgraditi proizvodni pogon za putnička e-vozila u Segedinu, u Mađarskoj, koji će se graditi u fazama i stvoriti hiljade lokalnih radnih mesta. U januaru 2024. godine, BYD je potpisao ugovor o kupovini zemljišta sa gradom Segedinom za fabriku putničkih automobila. BYD snabdeva Mađarsku e-vozilima putem izvoza iz Kine pre nego što započne lokalnu proizvodnju.

Kompanija je u februaru u Mađarskoj lansirala svoj električni SUV (sportsko terensko vozilo) Sealion 07, lokalno preimenovan u Sealion 7.

Ostali modeli koje BYD trenutno nudi u Mađarskoj uključuju Atto 3, Dolphin, Seal, Seal U i Tang. Ato 3 je Juan Plus u Kini, a Sil U je Song Plus EV.

(EUpravo zato)