Na francuskim putevima se sprovode finalne probe induktivnog punjenja, kako bi u budućnosti električna vozila, uključujući i kamione na baterije, mogla da se pune tokom vožnje.
Reč je o deonici auto-puta A10 dugoj oko 1,5 kilometara, koja povezuje Pariz i Orlean.
"Vinci Autoroutes" je ušao u završnu fazu svog projekta "Punite dok vozite" koji predstavlja test dinamičkog bežičnog punjenja električnih vozila.
Ideja podrazumeva postavljanje indukcionih kalemova ispod površine puta, omogućavajući električnim vozilima da se pune dok se kreću.
Eksperiment induktivnog punjenja osmišljen je da ispita održivost bežičnog punjenja za teretna vozila i komunalna vozila, putničke automobile i autobuse.
Sistem funkcioniše tako što se ispod kolovoza postavljaju predajni kalemovi koji generišu elektromagnetno polje. Vozila mogu da pretvore ovu energiju u električnu, napajajući svoje motore i puneći baterije.
Očekuje se da će instalacija trajati do aprila 2025, nakon čega će uslediti testiranja vozila u stvarnim saobraćajnim uslovima.
Ovim projektom rukovodi "Vinci Autoroutes", jedan od vodećih francuskih operatora auto-puteva, u saradnji sa konzorcijumom partnera.
Projekat je deo šire inicijative za razvoj održivih transportnih rešenja i dekarbonizaciju drumskog transporta i logistike.
Cilj je i da se smanji oslanjanje na velike baterije za električna vozila, koje zahtevaju značajne količine litijuma, nikla i kobalta. Omogućavanjem punjenja u pokretu, ova tehnologija može da smanji troškove baterija, poveća domet vožnje i smanji vreme potrebno za punjenje.
Transportni sektor trenutno čini trećinu emisija gasova sa efektom staklene bašte.
(EUpravo zato/Trans info)