"Jedna karta, bezbroj svetova", zvanični je slogan 46. po redu Međunarodnog sajma turizma u Beogradu koji je zvanično otvoren juče, za posetioce otvoren danas, a traje do nedelje, 23. februara.

Zemlja partner ovogodišnje prestižne turističke manifestacije u regionu je Italija, koja predstavlja svoj paviljon i štand posvećen ovoj zemlji, sa posebnim akcentom na  Sardiniju, dok je nacionalna avio-kompanija Er Srbija najavila da će uskoro uspostaviti direktan let između Srbije i Sardinije.

Gori: "Srbija će u Italiji imati partnera za razvoj turizma"

Ambsador Italije u Srbiji Luka Gori izjavio je sinoć na otvaranju 46. Međunarodnog sajma turizma u Beogradu, da bi dve zemlje u cilju dodatnog razvoja turizma zajednički trebalo da iskoriste i velike manifestacije poput Ekspa i Zimskih olimpijskih igara, koje se naredne godine održavaju u Milanu i Kortini, ali je predložio da Srbija u istom pravcu pokrene i projekat "turizam korena".

On veruje, kako je kazao, da zajedno Italija i Srbija, mogu da rade i u oblastima planinskog, termalnog turizma, na planu etnogastronomije, ekološki održivog turizma, jer, kako je naglasio,  sve su to oblasti u kojima Italija poseduje veliku ekspertizu.

On je podsetio da je turizam za Italiju pitanje od izuzetnog značaja, ne samo kao promocija kulturnog identiteta već i po pitanju zarada.

"U Italiji se nalazi najveći broj lokaliteta na Unesko listi svetske baštine, čak 60. Prošle godine imali smo 458 miliona noćenja što može da ukaže na priliv posetilaca u Italiji, u naše gradove i regije", rekao je Gori.

Prema rečima ambasadora, turizam korena može biti sektor saradnje Italije i Srbije, a drugi sektor jeste onaj koji se tiče velikih manifestacija.

"U Srbiji će 2027. biti organizovan Ekspo na kome će učestvovati Italija. U Rimu ove godine imamo jubilej, a naredne godine i Zimske olimpijske igre Milano - Kortina. Dakle, u pitanju su veliki događaji i velike manifestacije preko kojih i Italija i Srbija mogu da privuku veliki broj posetilaca", kazao je Gori.

Kako je dodao, to sve ukazuje na potencijale u oblasti turizma.

"Italija želi da podstakne razvuj tuzima u Srbiji i učiniće koliko može da doprinese razvoju tog sektora", naglasio je ambasador.

Podvukao je da Srbija ima Italiju kao partnera u razvoju turizma i podsetio da je saradnja Srbije i Italije sve jača na svim planovima, na planu politike, na planu privredne, naučne i kulturne saradnje.

Inače, poslednje dve godine Srbija i Italija zajedno organizovale tri biznis foruma, a Srbija je jedina zemlja sa kojom je Italija organizovala za tako kratko vreme tri poslovna foruma.

Gori je dodao da se Italija uvek trudila da ulaže i u organizaciju učešća na sajmovima u Srbiji, te da je tradicionalni partner i poljoprivrednog sajma u Novom Sadu 23 godine.

"Uvek smo bili prisutni na festivalu Vajn Vižn na kojem je prošle godine učestvovalo 50 italijanskih preduzeća", naveo je on i naglasio da turizam ima udeo od gotovo od 11 odsto u BDP-u Italije.

"Imamo prihod od turizma koji se procenjuje na skoro 50 milijardi evra. To dokazuje koliko je turiza važna oblast u Italiji i ukazuje i na to kolike potencijale ima ovaj sektor, a da to podstakne i razvoj turizma u Srbiji. To je važno da nas podseti kako i mi možemo da doprinesemo razvoju tog sektora u Srbiji", kazao je ambsador.

On je pozvao sve posetioce da posete štand Italije na kojem će centralna tema biti regija Sardinije.

Perma njegovim rečima, posetioci iz Srbije će na Sardiniji moći da se upoznaju sa bogatim kulturnim programom a biće organizovani i B2B poslovni sastanci između delegata u sektorima turizma iz Italije i privrednika iz Srbije.

Naglasio je da želi da predstavi projekat za koji veruje da će biti interesantan ljudima iz Srbije.

"Turizam korena"

"Radi se o projektu "Turizam korena" koji organizuje Ministarstvo spoljnih poslova Italije i obraća se svim Italijanima koji žive u inostranstvu. Imamo oko šest miliona Italijana u inostranstvu, ali ako računamo i njihove potomke, stižemo do broja od 80 miliona", rekao je Gori.

Prema njegovim rečima, projekat prodrazumeva povratak korenima, svakom Italijanu daje mogućnost da poseti delove zemlje odakle potiču njegovi preci, a nisu tipično turistička mesta.

Projekat je izazvao veliko interesovanje Italijana, kazao je Gori.

"Mislim da taj projekat može da bude od velikog zanimanja čak i za Srbiju zato što i Srbija ima veliku dijasporu i znam koliko može da vam bude važno da privučete sve koji žive u inostranstvu i omogućite da posete mesta gde su rođeni njihovi preci odakle i sami dolaze", naveo je Gori i podsetio da će na proleće iz Beograda krenuti avionske direktne linije do Sardinije.

Na Sajmu turizma se predstavljaju turističke agencije, udruženja i organizacije, hoteli, turistički centri, vazduhoplovne kompanije i međunarodni tur-operatori, a prvi put na Sajmu turizma nastupaju zemlje poput Venecuele, Ekvadora i Estonije, dok ponovo svoju ponudu predstavljaju Kipar i Severna Makedonija.

Istovremeno sa Sajmom turizma održava se i 20. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme Horeca-oprema pod sloganom "Poslužite se".

(M.A./EUpravo zato)