Evropska unija preduzela je važan korak ka zaštiti putnika i poboljšanju transparentnosti u turizmu i to novim "Kodeksom ponašanja za onlajn ocene i recenzije turističkog smeštaja", koja ima za cilj da osigura da samo gosti koji su zaista boravili u hotelima ili drugim smeštajnim objektima mogu ostavljati recenzije.
Inicijativa, koju su zajednički razvili pružaoci smeštaja i onlajn platforme, trebalo bi da donese pouzdanije informacije za turiste i pravednije uslove za akomodaione operatere širom Evrope.
Danas su nekoliko aktera iz turističkog ekosistema EU preduzeli važan korak ka obezbeđivanju poverljivih i pouzdanih onlajn recenzija i ocena hotela i drugih tipova turističkog smeštaja, tako što su podržali "Kodeks", poručuju iz Evropske komisije.
Na ovaj način, objašnjavaju, postiže se veća transparentnost i pouzdanost recenzija za potrošače i preduzeća u sektoru turizma i smeštaja. On će omogućiti bližu saradnju u poboljšanju praksi kako bi se osigurala autentičnost recenzija, razlikovale recenzije gostiju koji su zaista boravili u smeštaju od onih koji to nisu, i pomoći turistima da donesu bolje informisanu odluku prilikom rezervacije svojih odmora.
Iniciran od strane EU, Kodeks ponašanja je zajednički kreiran od strane aktera iz turističkog ekosistema, navodi se u saopštenju.
"Pouzdane onlajn recenzije su ključne za poverenje u turizam. Sa ovim novim Kodeksom ponašanja, podižemo standard širom Evrope, osiguravajući da samo stvarni gosti mogu ostaviti recenzije. To znači jasnije, pravednije, pouzdanije, transparentnije i verodostojnije informacije za sve. Ovo je pobeda za putnike, pobeda za pružaoce turističkog smeštaja i korak napred ka otpornijem turističkom sektoru", izjavio je Apostolos Tzitzikostas, komesar za održivi transport i turizam.
Kodeks ponašanja otvoren je za operatere turističkog smeštaja, udruženja, onlajn platforme, udruženja potrošača i druge aktivne aktere. Potpisivanjem Kodeksa, obavezujete se da preduzmete mere kako biste osigurali autentične onlajn recenzije i ocene.
Italija krenula u borbu protiv "lažnih ocena"
Italijanska vlada je predstavila nacrt zakona kojim se regulišu onlajn recenzije hotela, restorana i turističkih atrakcija, sa ciljem da se zaustave lažne ili plaćene recenzije.
Zakon, koji mora dobiti odobrenje parlamenta da bi stupio na snagu, uvodi niz prepreka za potencijalne recenzente, uključujući obavezu pružanja verifikovanog identifikacionog dokumenta i dokaza da su posetili mesto o kojem žele da daju sud.
Recenzije će morati biti objavljene u roku od dve nedelje od posete, a mogu biti uklonjene ako su netačne ili, u svakom slučaju, dve godine nakon objavljivanja. Nacrt zakona ne objašnjava ko će odlučivati o tome da li je recenzija lažna.
Predloženi zakon, koji može biti izmenjen u parlamentu, takođe zabranjuje recenzije koje su plaćene ili sponzorisane putem podsticaja – praksa koja je prilično česta.
(EUpravo zato.rs)