Francuski lanac supermarketa Carrefour ulazi na srpsko tržište.

Carrefour preko svoje filijale u Grčkoj planira da napravi veliku ekspanziju na Balkanu. Početkom godine otvoreni su prvi supermarketi u Bugarskoj, a uskoro se očekuje i da se poslovanje proširi i na tržište Srbije.

Kako portal Retail Serbia saznaje, Retail and More iz Grčke, ekskluzivni partner Carrefour-a je osnovao svoju filijalu u Srbiji. Nakon potpisivanja ugovora sa francuskom grupom, Grčka kompanija je tražila partnera u Srbiji, ali kako do toga nije došlo, započeti su pregovori o akviziciji poznatog lanca. Pregovori su u završnoj fazi i francuski lanac bi gotovo sigurno mogao da se pojavi u Srbiji tokom sledeće godine. Nezvanično, grupa trenutno pregovara o mogućoj akviziciji i u Bugarskoj, piše Kurir.

Prema ranijem dogovoru, Retail and More u saradnji sa partnerom planira da rebrendira Parkmart i ALDO u Carrefour prodavnice u Bugarskoj, dok se na matičnom tržištu očekuje dalje širenje i moguće akvizicije. Podsetimo, Retail and More A.E. je deo grčke AVE grupe.

Grupa poseduje sva prava francuske kompanije Carrefour za tržišta Grčke, Kipra, Srbije, Bugarske, Severne Makedonije, Albanije ali i Crne Gore.

Lider u svetu kada je trgovina hrane u pitanju

Sa mrežom više formata od više od 14.000 prodavnica u više od 40 zemalja, Carrefour Grupa je jedan od svetskih lidera u trgovini hranom. Carrefour je 2023. ostvario promet od 94,1 milijardu evra, navodi se na njihovom sajtu. Njegova mreža integrisanih prodavnica ima više od 300.000 zaposlenih koji doprinose da Carrefour postane svetski lider u tranziciji hrane za sve, nudeći svakodnevno kvalitetnu hranu, svuda dostupno i po razumnoj ceni, ističu. Sve u svemu, više od 500.000 ljudi radi pod brendom Carrefour širom sveta.

“Već 60 godina smo pioniri u velikoj maloprodaji hrane, kontinuirano nastojeći da naše proizvode učinimo pristupačnima i dostupnima svima”.

Kakve su cene?

S obzirom na to da ovaj lanac supermarketa funkcioniše širom sveta, mi smo ušli na onlajn prodavnicu u Francuskoj, gde je kompanija i nastala, kako bismo proverili kakve su cene.

Prostom pretragom došli smo do nekih od najprodavanijih proizvoda pa tako Nutelea od 630 grama košta nešto ispod pet evra odnosno oko 560 dinara. U Srbiji trenutno ovaj proizvod košta između 660 i 780 dinara. Gajba od dvadeset limenki od 0,33 mililitara Coca Cole zero košta malo više od deset evra (oko 1.200 dinara), dok je u Srbiji gajba od 24 limenki oko 1.700 dinara.

(EUpravo zato/Kurir)