Jedan od najvećih maloprodajnih lanaca u svetu francuski Carrefour dolazi u Srbiju. Filijala Carrefoura u Grčkoj potpisala je ekskluzivna prava za zastupanje Carrefoura i na srpskom tržištu, saznaje Retail Serbia, prenosi Kurir.

Kompanija Retail & More A.E. planira da dovede Carrefour u Srbiju, ali i na još nekoliko tržišta na Balkanu.

Grčka kompanija je u saradnji sa partnerima u Bugarskoj nedavno otvorila prve Carrefour supermarkete u Bugarskoj. Novi plan predviđa da se u narednom periodu otvorio 70 novih objekata u Grčkoj i Bugarskoj.

Carrefour je tokom prošle godine preuzeo sve hipermarkete Cora u Rumuniji i najavio nove investicije. Svi objekti su nedavno rebrendirani i od sada posluju pod okriljem Carrefoura.

Među deset najvećih maloprodajnih lanaca

Francuski Carrefour osnovan je 1959. i u pitanju je jedan od deset najvećih maloprodajnih lanaca u svetu. Kako navode na sajtu, a prema podacima iz 2019. godine, imaju 321.000 zaposlenih i prodaju od 80,7 milijardi evra u više od 30 zemalja.

Broj radnji je dostigao gotovo 15.000 na kraju marta 2024, od čega je više od 6.000 u Francuskoj, oko 6.100 u ostatku Evrope, 1.500 u Južnoj Americi i 1.150 u ostalim zemljama.

Prema podacima sa sajta koje su objavili nedavno, a koji se odnose na rezultate poslovanja prvog kvartala 2024. godine, grupacija je ostvarila prodaju od 22 milijarde. Od toga im je najznačajnije tržište bila matična Francuska, odakle je došla gotovo polovina Prihoda, odnosno 10 milijardi Evra. Sledeće tržište po veličini za ovu francusku grupaciju u prvom kvartalu bila je Evropa koja im je donela 6,15 milijardi, a zatim Latinska Amerika od koje su u prva tri meseca 2024. Godine zaradili šest milijardi.

Za ovu kompaniju se vezuju prvi koncepti hipermarketa, koji, prema navodima na sajtu imaju do čak 80.000 proizoda, a njihova površina kreće se od 2.400 do 23.000 kvadrata.

Gotovo 60 odsto radnji čine male prodavnice (oko 9.000). Slede supermarketi kojih je oko 4.000, a na trećem mestu su hipermarketi (1.00) dok grupacija ima i formate cash&carry, soft discount i druge.

Kada je reč o evropskim tržištima, Carrefour pored Francuske ističe Španiju, Italiju, Belgiju, Rumuniju i Poljsku.

Ono što je interesantno je da ovog maloprodajnog lanca nema na nekim velikim i razvijenim tržištima poput SAD, Britanije, Japana, Nemačke, Švajcarske i drugim. U nekima od njih je poslovao ranije, ali se iz različitih razloga povukao.

Kada je u pitanju naš region, bili su prisutni u Severnoj Makedoniji, ali su zatvorili hypermarket nakon dve godine rada. Osim toga, imali su radnje i u Bugarskog, gde je zbog bankrota partnera francuske grupacije koji je imao franšizu obustavljeno poslovanje.

(JA/EUpravo zato/Kurir)