Nemački potrošači troše manje na hranu, medicinske usluge i negu nego građani bilo koje druge zemlje članice Evropske unije.

Prošle godine učešće ovih izdataka u ličnoj potrošnji bilo je 13,4 odsto manje nego u ostalih 26 zemalja članica EU, pokazuju podaci instituta za istraživanje tržišta NIQ, piše Seebiz.

Prema informacijama iz istraživanja 2020 godine, prosečna potrošnja domčainstva na hranu u EU je bila 17 odsto od ukupnih prihoda porodice. To bi značilo da Nemci troše i manje od toga.

"Prosečni prihodi su visoki u Nemačkoj. Osim toga, konkurencija u maloprodaji hrane je veća nego bilo gde drugo, što gura cene naniže. Iako su nedavno cene porasle zbog visoke inflacije, i dalje su relativno niske", rekao je stručnjak Filip Vojteh (Philip Wojtech).

Potrošači u ovoj zemlji sve više obraćaju pažnju na cene i sve češće koriste popuste. Prema podacima NIQ-a, Nemačka je zabeležila najveći rast diskontne kupovine u zapadnoj Evropi, sa povećanjem od 14 odsto.

Ako uporedite ukupan iznos novca koji ljudi potroše u prodavnicama, Nemačka je, takođe, na poslednjem mestu.

Prošle godine svaki četvrti evro je završio u nemačkim samoposlugama, dok je u celoj EU svaki treći evro, a u istočnoevropskim zemljama poput Mađarske i Bugarske skoro svaki drugi evro.

Zbog veće kupovne moći, domaćinstva u Nemačkoj troše manji deo prihoda na hranu, odeću i drugu robu, rekao je Vojteh.

S druge strane, troškovi stanovanja i cene energenata su veći. Pored toga, sve više novca se troši na usluge i aktivnosti u slobodno vreme, poput provoda, rekreacije ili kulture, a više se izdvaja za štednju i finansijska ulaganja.

Podsetimo, Nemačka je jedna od najjačih ekonomija sveta i najjača ekonomija Evropske unije, uprkos različitim nepovoljnim ekonomskim prilikama u poslednje vreme.

(JA/EUpravo zato/Seebiz)