Proizvodi sa oznakom porekla "Made in Germany” (proizvedeno u Nemačkoj) uživaju najveći međunarodni ugled, pokazala je studija Instituta iz Nirnberga za tržišna istraživanja.

Ovu oznaku potrošači širom sveta vide kao najpouzdaniju i čak 66 posto ispitanika ima poverenja, dok su na drugom i trećem mestu su Švajcarska i Japan, piše DPA.

Nemačka oznaka porekla najčešće pozitivno utiče na odluku o kupovini. U anketi je to navelo 65 odsto ispitanika, zatim slede oznake Švajcarske, 62 odsto i Japana, 59 odsto. Za analizu je u martu anketirano 20.000 ljudi iz 10 zemalja, Francuske, Poljske, Nemačke, Italije i Velike Britanije, kao i iz SAD, Japana, Meksika, Južne Afrike i Indije.

Oznaka porekla "Made in Germany" uvedena je krajem 19. veka u Velikoj Britaniji da se domaća privreda zaštiti od uvoza iz Nemačke, navodno lošeg kvaliteta.

Danas su te reči znak kvaliteta, što potvrđuje i anketa. "Made in Germany" se najčešće povezuje sa kvalitetom, navode istraživači iz Nirnberga.

Prodavnica
Foto: Raketir/Shutterstock

Suprotno važi za Kinu. "Made in China" ima loše rezultate bilo da je reč o poverenju ili o odluci o kupovini. Ipak, ta oznaka se najviše primećuje. Sledi "Made in USA", dok je Nemačka na četvrtom mestu po prepoznatljivosti.

Potrošače "Made in Germany" najviše asocira na automobile i kućne aparate.

Druge oznake, kao što je "Made in France", povezuju se sa većim brojem proizvoda, na primer kozmetikom, odećom, hranom i vinom.

Oznaka "Made in USA" se, s druge strane, u najboljem svetlu povezuje sa veštačkom inteligencijom.

(EUpravo zato.rs)