Kako konkurencija jača, a Tesla se priprema za lansiranje novog Modela Y, podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) pokazuju da je prodaja kompanije u Evropi pala za 42,6 procenata od početka godine, prenosi Rojters.
U februaru je Tesla držala 1,8 odsto ukupnog tržišta automobila i 10,3 odsto tržišta baterijskih električnih vozila (BEV), što je pad u odnosu na 2,8 odsto i 21,6 odsto iz prethodne godine.
Tesla je u EU, Velikoj Britaniji i zemljama Evropske asocijacije za slobodnu trgovinu (EFTA) prodala manje od 17.000 vozila, dok je u istom mesecu 2024. godine prodala više od 28.000.
Ukupna prodaja BEV vozila u Evropi porasla je za 26,1 odsto u odnosu na februar 2024, uprkos ukupnom padu prodaje automobila od 3,1 odsto, navodi ACEA. Iako je ukupna registracija novih automobila u EU pala za 3,4 odsto u februaru, prodaja BEV skočila je za 23,7 odsto, što je drugi uzastopni mesec rasta, dok je prodaja hibridnih vozila (HEV) porasla za 19 odsto.
Elektrifikovana vozila, uključujući BEV, HEV i plug-in hibride (PHEV) činila su 58,4 odsto svih putničkih automobila prodatih u EU u februaru, u poređenju sa 48,2 odsto godinu dana ranije.
Među najprodavanijim evropskim brendovima, Volksvagen je u februaru povećao prodaju za četiri odsto, dok je Reno zabeležio rast od 10,8 odsto. Nasuprot tome, Stelantis zabeležio je pad od 16,2 procenta.
Prodaja SAIC Motor porasla je za 26,1 odsto, uprkos uticaju evropskih tarifa na kineska električna vozila, dok je prodaja vozila Volvo u vlasništvu kineske kompanije Geely pala za 15 procenata. Udeo tržišta proizvođača koji nisu u ACEA statistici, uključujući kineski BYD, porastao je na 2,5 odsto sa 1,5 odsto godinu dana ranije.
Po pojedinačnim tržištima, prodaja automobila u Španiji porasla je za 11 odsto na godišnjem nivou u februaru, dok je u ostalim glavnim tržištima zabeležen pad - u Nemačkoj za 6,4 odsto, u Italiji za 6,2 odsto i u Francuskoj za 0,7 odsto.
(M.A./EUpravo zato/biznis.rs)