Konačno su počeli radovi na francuskom kanalu Sena-Severna Evropa (SNEC), glavnoj novoj evropskoj trgovinskoj ruti koja obećava da će povećati ekonomsko bogatstvo bloka.

Kada bude završen 2030. godine, masivni infrastrukturni projekat od 107 kilometara značajno će povećati kapacitet za jeftiniju, bržu i manje zagađujuću rečnu trgovinu između Francuske, Belgije i Holandije, piše Poslovni dnevnik.

Trenutno je nesmetan tok trgovine između tri nacije ograničen nedovoljnim kapacitetom uskog Kanala du Nord, dugog 95 kilometara, i u upotrebi od 1965. godine. Ostareli rečni sistem se bori sa novom generacijom velikih teretnih brodova koji pokreću međunarodnu trgovinu.

Nesreće među brodovima i velika težina saobraćaja koji pokušava da plovi kanalom stvaraju uska grla, što evropske kompanije košta dragocenog vremena i novca.

Uprkos hitnoj potrebi za novom trgovačkom rutom i činjenici da je projekat kanala dobio zeleno svetlo još 2003. godine, decenijama su političke nesuglasice oko finansiranja i konačne trase kanala zaustavile napredak. Do sada.

Ulaganje u komercijalnu budućnost Evrope

SNEC je investicija od 5,1 milijarde evra francuske vlade, lokalnih vlasti i EU u ekonomsku i ekološku budućnost regiona.

Analitičari sugerišu da bi nova ruta mogla da ukloni čak milion teških teretnih vozila sa francuskih puteva svake godine.

Veličina projekta je zapanjujuća, uključujući šezdeset mostova, tri kanalska mosta, sedam prevodnica (prevodnice su objekti koji omogućavaju brodovima prelazak između vodenih površina različitih nivoa) i 700 hektara ekoloških plantaža.

Novi kanal širine 54 metra će zauzeti deo plovnog puta Sena-Esko i stvoriti prvu rečnu mrežu u Evropi sa kapacitetom za prihvatanje velikih brodova.

On će povezati sliv reke Sene sa glavnim plovnim putevima severne Francuske i Evrope.

Arcadis France, firma koja vodi projekat, veruje da će razvoj kanala ne samo da podstakne nacionalnu ekonomiju, već i da podstakne rast lokalnih ekonomija u oblastima kroz koje prolazi.

Zelena radna mesta biće stvorena kao kanalske zmije kroz zaštićena područja i prirodna staništa niza vrsta, što zahteva izgradnju koridora za divlje životinje i sadnju ekstenzivnih ekoloških plantaža.

(JA/EUpravo zato/Poslovni dnevnik)