Broj novih automobila registrovanih u EU iznosio je 913.995 jedinica prošlog meseca, što predstavlja godišnji skok od 13,7%, prema nedavno objavljenim podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).

Dramatičan rast je primećen u zemljama uključujući Rumuniju (+34,6), Dansku (+27,1), Poljsku (+25,1) i Španiju (+23,1%), pri čemu je Kipar prednjačio (+105,4).

Proizvođači koji su zabeležili veliki porast registracije uključuju Hondu (+155,4), Volvo (+63,5) i Tojotu (+47,3).

Što se tiče brojeva, dominirala je Volksvagen grupa sa 254.019 jedinica, što je godišnji skok od 15,5%.

Folksvagen grupa uključuje brendove uključujući Škodu, Audi i Porsche.

Što se tiče izvora energije za vozila, registracije električnih automobila na baterije porasle su za 14,8% na 108,552 jedinica u aprilu, sa stabilnim tržišnim udelom u odnosu na prethodnu godinu na oko 12%.

Električna vozila se više registruju, ali i dalje su skupa za većinu potrošača

Kipar (+381,3)je zabeležio značajan godišnji skok kada je u pitanju registracija elektičnih vozila. Takođe, u ovoj grupi su i Malta (+103,6), Danska (+89,8) i Mađarska (+78,9).

Nemačka je zabeležila najveći broj registrovanih automobila na baterije (29.740), što predstavlja godišnji pad od 0,2%, dok su registracije zelenih automobila pale u Hrvatskoj (-70,3) i Irskoj (-41,6).

Opšte povećanje električnih registracija dolazi nakon upotorenja stručnjaka na manju potražnju električnih vozila.

Mnogi ukazuju ne samo na nedovoljnu infrastrukturu za punjenje već i na činjenicu da su električna vozila i dalje preskupa za veći deo potrošača.

Ovo je problem kojem neće pomoći odustajanje EU od jeftinijih kineskih modela, jer kreatori politike tvrde da subvencionisana roba stvara nejednake uslove za evropske proizvođače.

Zbog nedovoljne potražnje, Ford Europe je značajno odbacio cilj prodaje samo električnih automobila u Evropi do 2030. godine.

Menadžer Martin Sander rekao je da je cilj "nebitan" jer je prodaja "ispod očekivanja".

„Ne možemo da gurnemo električna vozila na tržište protiv potražnje. Nećemo plaćati kazne. Nećemo prodavati električna vozila uz ogromne gubitke samo da bismo kupili usklađenost“, objasnio je on na FT-ovom samitu o budućnosti automobila.

Da bi smanjila emisiju štetnih gasova, Evropska unija je prošle godine usvojila zakon kojim će svi novi automobili i kombiji koji se prodaju u Evropi učiniti nultom emisijom od 2035. godine.

Kompanije koje se ne pridržavaju toga, suočiće se sa velikim kaznama.

(M.A./EUpravo zato)