Nakon što je 1962. sliku slučajno pronašao u podrumu kuće, Luiđi Lo Roso je platno poneo sa sobom kući u Pompeji, gde je sledećih nekoliko decenija - iako se nije dopadala njegovoj supruzi - visilo na zidu dnevne sobe, piše Gardijan.

Danas se veruje da je reč o portretu Dore Maar, francuske fotografkinje i slikarke koja je bila Pikasova dugogodišnja muza i ljubavnica.

U gornjem levom uglu slike je karakterističan potpis slavnog umetnika, ali Luiđi Lo Roso nije znao ko je on.

Tek mnogo godina kasnije, kad je njegov sin Andrea počeo da se zanima za sliku, nakon što je u enciklopediji istorije umetnosti uočio slična umetnička dela, javile su se sumnje u porodici Lo Roso.

Odlučili su da potraže savet tima eksperata, a nakon višegodišnjeg istraživanja Ćincije Altijeri, grafološkinje i članice naučnog odbora Fondacije "Arcadia", koja se bavi procenama, restauracijama i atribucijama umetničkih dela, utvrđeno je da je potpis na slici autentičan.

Danas se vrednost ovog Pikasovog dela procenjuje na 6 miliona evra.

"Govorio sam ocu da je potpis sličan, on se nije obazirao"

Pikaso je često boravio na Kapriju i veruje se da je slika, koja je neverovatno slična Pikasovoj Buste de femme (Dora Maar), nastala između 1930. i 1936. godine.

Luiđi lo Roso je u međuvremenu preminuo, a Andrea, kojem je sada 60 godina, nastavio je potragu.

"Moj otac je bio poreklom s Kaprija i često je skupljao svakojake starine koje je potom prodavao u bescenje", ispričao je Andrea.

"Ovu sliku je pronašao pre nego što sam se ja rodio i nije imao pojma ko je Pikaso. Nije bio preterano obrazovan. O Pikasovim sam delima saznao listajući istorijsku enciklopediju. Uporedio sam potpis a ocu neprestano govorio da je potpis sličan, ali on se na to nije obazirao", kazao je.

(M.A./EUpravo zato/index.hr)