Nemački kancelar Fridrih Merc pojačao je pritisak na Evropsku komisiju da ponovo razmotri plan potpunog ukidanja motora s unutrašnjim sagorevanjem.

Na regionalnoj konferenciji CDU-a u Magdeburgu Merc je poručio: 

"Nećemo više da prihvatamo ovu tvrdoglavu i pogrešnu zabranu u Evropskoj uniji".

Kancelar je istakao da Nemačka mora da zadrži poziciju snažnog industrijskog centra, naglašavajući pritom da je, uprkos svemu, električna mobilnost "i dalje glavni pravac".

Kancelar je dodao da politički motivisane zabrane ne smeju dovesti do neuspeha.

Inače, debata o zabrani motora s unutrašnjim sagorevanjem u EU traje već godinama i deo je šire strategije Evropske unije da do 2050. postane klimatski neutralna.

Kao jedan od ključnih koraka, EU je 2022. usvojila odluku da se od 2035. u zemljama članicama prestane sa prodajom novih automobila koji emituju CO₂. Cilj je ubrzati prelazak na električna i druga klimatski neutralna vozila, kao i smanjiti zavisnost od fosilnih goriva.

Međutim, odluka je izazvala otpor u pojedinim industrijski snažnim državama, među kojima je i Nemačka,  zemlja sa jednom od najvećih automobilskih industrija na svetu. Proizvođači kao što su Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz godinama su oslonjeni na motore s unutrašnjim sagorevanjem, zbog čega brza i potpuna tranzicija predstavlja ogroman tehnološki i ekonomski izazov.

U tom kontekstu, debate unutar nemačke politike često se fokusiraju na balansiranje između klimatskih ciljeva i očuvanja industrijske konkurentnosti, radnih mesta i tehnološke autonomije.

Nemačka je ranije već blokirala pojedine faze EU propisa, tražeći izuzetke za e-goriva, a današnje izjave kancelara Friedriha Merca deo su tog kontinuiteta političkog pritiska prema Briselu.

(M.A./EUpravo zato/ekapija.com)