Nesreće u koje su uključeni električni trotineti u Belgiji naglo su porasle u prva tri meseca 2025, pokazuju podaci Instituta za bezbednost u saobraćaju Vias.

Na osnovu statistike savezne policije, broj prijavljenih nesreća sa poginulima ili povređenima porastao je za 62 odsto u odnosu na isti period prošle godine, prenela je agencija Belga.

Između januara i marta zabeleženo je 470 nesreća, u proseku pet dnevno, dok ih je u prva tri meseca 2024. bilo 291. Povećanje je registrovano u sve tri belgijske regije, a najveći skok zabeležen je u Valoniji, čak 95 odsto.

Broj poginulih na mestu nesreće u Flandriji je porastao sa 36 na 47, dok je u Valoniji blago pao, sa 32 na 30. Statistika ne obuhvata one koji su kasnije preminuli u bolnici, a iz instituta Vias podsećaju da se mnoge nesreće uopšte ne prijavljuju ako policija nije pozvana.

Slični problemi zabeleženi su i u Nemačkoj. Jedno istraživanje pokazuje da se nesreće na trotinetima najčešće dešavaju noću i vikendom, a povređeni su uglavnom muškarci pod dejstvom alkohola.

Kako bi smanjio broj nesreća, institut Vias predlaže zabranu trotineta koji prelaze ograničenje brzine od 25 km/h i opremanje policije uređajima za merenje brzine, poput onih u Holandiji. Takođe traži da kacige i reflektujući prsluci postanu obavezni, uz napomenu da 60 odsto teških povreda podrazumeva povrede glave.

U Belgiji je već zabranjena vožnja trotineta po trotoarima, a dozvoljeni su samo za starije od 16 godina, ali te mere nisu uspele da uspore rast broja nesreća. Početkom godine javnost je potresao slučaj smrtonosne policijske potere u kojoj je stradao 11-godišnji dečak.

(EUpravo zato)