Putovanje vozom često čini avanturu podjednako nezaboravnom kao i samo odredište. Nekada je železnica bila omiljeni način prevoza, a danas, iz brojnih razloga, ovaj vid putovanja ponovo doživljava ekspanziju i sve veću popularnost širom Evrope.

Za 2025. godinu najavljena su nova, uzbudljiva putovanja vozom koja će dodatno olakšati istraživanje kontinenta železnicom.

Kako kaže Kristina Tan, influenserka u oblasti luksuznih putovanja, ove najave su je veoma obradovale.

"Izuzetno sam uzbuđena zbog novih železničkih ruta koje nas očekuju 2025. godine! Nisam ljubitelj noćnih vozova, ali pošto su Amsterdam i Barselona dva moja omiljena grada, jedva čekam da isprobam ovu rutu."

U nastavku ćemo vam predstaviti neke od najinteresantnijih železničkih linija kojima ćete moći da putujete u 2025. godini.

Od Brisela do Venecije

European Sleeper je relativno nova železnička kompanija, koja je svoju prvu liniju Brisel–Berlin pokrenula 2023. godine.

Uz najavu nove, možda i najuzbudljivije rute, koja startuje u februaru 2025. godine, European Sleeper nastavlja da iznenađuje putnike.

Nova linija zvanično će započeti 5. februara, povezujući Brisel sa čuvenim plutajućim gradom – Venecijom.

Putovanje traje oko 20 sati, sa polaskom iz Brisela u 17 časova i dolaskom u Veneciju u 14 časova narednog dana. Povratak iz Venecije planiran je za 15 časova, sa dolaskom u Brisel u 11 časova sledećeg jutra.

Na ovoj ruti voz prolazi kroz četiri prelepa evropska grada: Ajndhoven u Holandiji, Minhen u Nemačkoj, Insbruk u Austriji i Bolcano u Italiji. Pre nego što stigne u Veneciju, voz će pružiti putnicima zadivljujuće prizore Dolomita.

Voz poseduje vagon restoran za večeru i lounge bar za osveženje i piće.

Linija će saobraćati dva puta nedeljno tokom februara i marta, što je idealno za prolećna putovanja ili za putnike na putu ka skijalištima u regionu. Takođe, termin je pažljivo usklađen sa venecijanskim karnevalom, koji traje od 14. februara do 5. marta sledeće godine.

European Sleeper nudi tri klase putovanja: kabine za spavanje, kušet kabine i uspravna sedišta.

U trenutku pisanja ovog teksta, sve kabine za spavanje su rezervisane do kraja marta, kada se završava trenutno objavljen raspored. Međutim, kušet kabine za pet do šest osoba, sa rasklopivim krevetima, još su dostupne po ceni od 139 evra.

Za dodatnih 14 evra, putnici mogu rezervisati doručak, koji se služi otprilike 45 minuta pre dolaska na odredište.

Zaspi sa Van Gogom, probudi se sa Gaudijem

Jedna od najiščekivanijih je ruta ona koja povezuje Amsterdam sa Barselonom.

Trenutno je moguće putovati između ova dva grada vozom, ali to traje oko 17 sati i uz nekoliko presedanja.

European Sleeper želi da sve to promeni direktnom linijom koja uključuje spavanje, a koja prolazi kroz Brisel i Lil pre nego što stigne do Barselone.

Usluga je trebalo da bude pokrenuta u proleće 2025. godine, ali je odložena jer se železnički operater suočava sa raznim izazovima.

Kris Engelsman, suosnivač kompanije, kaže da se i dalje nada lansiranju krajem 2025. godine, ali priznaje da bi to moglo biti i 2026.

Od Pariza do Berlina (i svaka diskoteka u koju uđete)

Od decembra 2023. spavaći voz Nightjet saobraća tri puta nedeljno od francuske do nemačke prestonice i obratno.

Od Pariza je potrebno nešto više od 13 sati, a od Berlina oko 14 i po sati. Vozovi polaze rano uveče i stižu sledećeg jutra, a ruta se pokazala popularnom za one koji vole da spavaju u vozu.

Voz Pariz Berlin
Klaus Martin Höfer / imago stock&people / Profimedia Prvi polazak brzog voza koji putuje direktno od Berlina do Pariza

Kompanija tu ipak nije stala. Od kraja ove godine postoji nova brza dnevna veza koja će skratiti vreme putovanja na osam sati i omogućiti vam da vidite najbolje od Evrope dok prolazite kroz živopisna sela i fantastičnu prirodu.

Ova linija pruža mogućnost za dan za uživanje i opuštanje uz ručak u vagon-restoranu i besplatan WiFi. Sa cenama od 59,99 evra, čini se da će ova linija postajati sve popularnija.

Pokrenuta 16. decembra, usluga će smanjiti vreme putovanja između gradova na samo osam sati.

Zaustavljajuće se u Strazburu, Frankfurtu i Karlsrueu, a voz prolazi kroz prelepu unutrašnjost Nemačke gde će putnici sigurno biti zadovoljni što ih obasjava dnevno svetlo dok uživaju u pejzažu.

Vrhunski luksuz na šinama iz La Dolce Vita

U slavlju života i luksuza, Orient Ekpress La Dolce Vita može biti na onom skupom kraju putovanja vozom, ali vredi ako žudite za ukusom zlatnog doba.

Novi voz u "vintage stilu" imaće samo 11 vagona za 62 gosta.

To uključuje 12 luksuznih kabina, 18 master apartmana i jedan apartman "La Dolce Vita".

Luksuzni bar u Orijent Expresu
ROBIN MCKELVIE / Alamy / Alamy / Profimedia Luksuzni bar u Orijent Expresu

Svaka kabina ima bračni krevet, sofu, fotelje i sopstveno kupatilo, a posluga u sobi je dostupna svuda.

Većina putovanja kreće iz Rima i imaju rute od jedne do dve noći na vozu.

Rute idu i na sever i na jug i uključuju Veneciju, Portofino, Materu i Kataniju. Očekuje se da će La Dolce Vita dodati još međunarodnih linija 2025. godine, uključujući Pariz, Istanbul i Split u Hrvatskoj.

GoVolta za jeftina velika putovanja

Nazvana "EasiJet of the ravais", holandska kompanija GoVolta će 2025. godine ponuditi usluge na daljinu po nižoj ceni.

Kompanija od septembra planira da poveže Amsterdam i Berlin, linijama koje polaze rano ujutro i stižu kasno popodne. Pored toga, planirane su veze od Amsterdama do Kopenhagena i Bazela, koje će biti pokrenute nakon Berlina, ali ipak u 2025.

Za razliku od većine popularnih evropskih usluga, GoVoltini vozovi neće biti brzi. To znači, neizbežno, da će putovanja trajati duže. Procenjuje se da će putovanje od Amsterdama do Berlina trajati osam sati, a ne kao šest sati sa Deutsche Bahnom.

Ali sa sporijim brzinama dolazi do uštede troškova, a GoVolta želi da ih prenese na svoje kupce. Standardna sedišta druge klase na prvom putovanju koštaju od samo 10 evra, što ih čini znatno jeftinijim od bilo koje druge opcije.

Karte bi trebalo da budu u prodaji u januaru, a kompanija je obećala najmanje 110 karata ispod 10 evra za svaku uslugu.

(M.A./EUpravo zato/euronews.com)