Kupovina suvenira je klasična aktivnost na odmoru. To mogu biti jeftini magneti bačeni u ručni prtljag ali i jedinstveni zanatski predmeti koji se pažljivo nose kući. Neki suveniri su kultni: crveni otvarači za flaše u obliku telefonske govornice iz Londona, nakit sa poznatim simbolom oka iz Grčke ili karnevalska maska iz Venecije. Uspomene iz Evrope se, prema istraživanju, kotiraju najbolje.
Nedavni izveštaj prodavnice suvenira širom sveta Ubuy-a je ispitao 51 zemlju kako bi odredio 10 najboljih mesta za kupovinu suvenira. Istraživanje je ukključivalo najpopularniji suvenir u svakoj zemlji, njegovu cenu, godišnje dolaske međunarodnih turista u te zemlje, rashode za međunarodni turizam i procenjenu zaradu od prodaje suvenira. Uzeo je u obzir i broj pretraga u 2024. za svaki suvenir.
Sve tri zemlje sa najpopularnijim suvenirima su evropske, a jedna je zaradila više od 1,6 milijardi dolara od prodaje svog najpopularnijeg artikla.
Francuska ima najpopularniji suvenir na svetu
Francuska je na vrhu liste, a privezak za ključeve u obliku Ajfelove kule je najpopularniji suvenir na svetu. Zemlja ima najveći godišnji broj međunarodnih turističkih dolazaka, 117,1 milion, kao i međunarodnu turističku potrošnju od 31.193 miliona dolara, što je drugi najveći iznos na listi. Ovo je suma koju su međunarodni turisti potrošili.
Ali kako privezak za ključeve ima relativno nisku cenu, procenjena zarada od ovog suvenira kreće se tek oko 600 miliona dolara, što je nisko u poređenju sa nekim drugim zemljama u istraživanju.
Poljska najviše zarađuje od suvenira
Poljska je na drugom mestu sa svojim poznatim nakitom od ćilibara. Fosilizovana smola drveta se obrađuje kao dragi kamen i vekovima se koristila na Baltiku za pravljenje pribora za bogate i plemstvo. Poljska ima najveću procenjenu zaradu od prodaje suvenira na više od 1,6 milijardi dolara. Zemlja takođe beleži 88,5 miliona godišnjih međunarodnih dolazaka turista, što doprinosi rashodima za međunarodni turizam od 31,1 milion dolara.
Italija u top tri
Italija zauzima treće mesto sa svojim privescima od muranskog stakla, napravljenim na staklarskom ostrvu u venecijanskoj laguni. Zemlja dočekuje 38,4 miliona međunarodnih turista godišnje i generiše skoro 1,3 milijarde dolara međunarodnih turističkih troškova. Italijanski suveniri su prilično popularni, što se ogleda u 218.091 pretrazi u 2024. godini, što je drugi najveći iznos na listi.
Najbolji suvenir Španije je minijaturna flamenko haljina, koja se nalazi na petom mestu na listi. Zemlja privlači 36,4 miliona međunarodnih turista svake godine, a turisti troše godinje 7.119.000 dolara. U 2024. bilo je 141.279 pretraga za španskim suvenirima, a zemlja procenjuje zaradu od više od milijardu dolara od prodaje suvenira.
Češka drži deveto mesto, sa boemskim kristalom kao najpopularnijim suvenirom. Zemlja privlači 37,2 miliona međunarodnih turista godišnje, a turistička potrošnja iznosi 6.034.000 dolara, sa 29.356 pretraga suvenira u 2024. Procenjena zarada od prodaje suvenira je 837 miliona dolara, što je četvrti najveći iznos na listi.
(JA/Eupravo zato)