Građani Nemačke ne žele da propuste letnji odmor u inostranstvu, ali ove godine se sve više odlučuju za tradicionalno jeftinije destinacije poput Bugarske, Tunisa, Egipta ili Albanije.

Ovo je nedavno istaklo Nemačko turističko udruženje (Deutsche Reiseverband – DRV), najjače udruženje nemačkih turističkih agencija i turoperatora, napominjući da očekuju povećanje broja putovanja od tri procentatokom letnjih meseci, međutim, individualno organizovana putovanja automobilom, vozom ili autobusom beleže pad prodaje od dva procenta.

Oni se odmaraju kod kuće

Norbert Fibig, predsednik DRV-a, rekao je u saopštenju da su "top tri" najpopularnije destinacije za paket aranžmane ovog leta ponovo Španija, Turska i Grčka. Najveći rast prodaje u letnjoj sezoni očekuje se kod krstarenja, za šest procenata, koliko je prodatih putovanja na daljinu tokom leta, a prodaja putovanja u zemlje istočnog Mediterana takođe je porasla za pet procenata. Sa ranim rezervacijama koje očigledno prati period čekanja među nemačkim turistima, nemački turoperatori beleže značajan porast rezervacija u poslednjem trenutku ovog leta. Što se tiče ovih kratkoročnih rezervacija, potražnja je koncentrisana na popularnim destinacijama kao što su Turska, Egipat, Balearska ostrva i Grčka.

DRV takođe navodi da se za celu turističku godinu 2024/25, koja uključuje zimsku sezonu od 1. novembra 2024. do 30. aprila 2025. godine, očekuje sličan scenario kao i tokom leta, naime da se, prema prognozama, prodaja na tržištu turoperatora povećava za oko četiri procenta. Paket aranžmani sa letovima do destinacija kao što su Grčka i Turska pokazuju rast prihoda od devet procenata, a krstarenja za osam procenata. Za takozvana kopnena putovanja automobilom, autobusom ili vozom, kao i tokom leta, postoji trend pada prodaje od dva procenta tokom cele godine. Generalno, tržište odmora koje organizuju turoperatori nastavlja da se bolje razvija od individualno organizovanog tržišta tokom cele turističke godine.

Nemci se okrenuli odmorima u svojoj zemlji

Prema podacima DRV-a, prošle godine Španija je bila najpopularnija strana destinacija među nemačkim turistima, sa 15 odsto Nemaca koje ju je izabralo, zatim slede Italija, sa oko 9 odsto ovih gostiju, zatim Turska, Grčka, Austrija i Hrvatska sa udelom od 3,6 odsto. 

Što se tiče trendova, Nemci su se očigledno okrenuli odmorima u svojoj zemlji.

Tako podaci nemačkog Saveznog ministarstva ekonomije i energetike pokazuju da su nemački hoteli i hosteli prošle godine ostvarili rekordnih 496,1 milion noćenja, a trend rasta je nastavljen i u prvoj polovini 2025. Nemački hoteli i drugi veliki pružaoci smeštaja zabeležili su rekordnih 223,3 miliona noćenja u prvih šest meseci ove godine, što je povećanje od 0,1 odsto u odnosu na isti period prošle godine, uprkos padu dolazaka i noćenja stranih gostiju. Uprkos padu potražnje iz inostranstva, poslovna putovanja i putovanja domaćih gostiju tokom praznika u Nemačkoj su popularnija nego ikad. U junu je promet stranih turista opao za oko 12 procenata, što se pripisuje činjenici da je Nemačka prošle godine bila domaćin Evropskog prvenstva u fudbalu, koje je dovelo veliki broj stranih turista.

S druge strane, broj noćenja samih Nemaca porastao je za više od 7 procenata. Da Nemci i dalje slušaju svoju vladu i sve više radije ostavljaju novac na odmoru u svojoj zemlji, pokazuju i podaci DRV-a, prema kojima je skoro četvrtina putnika prošle godine otišla na odmor u neku od nemačkih destinacija.

(EUpravo zato/Seebiz)