Društvena mreža TikTok predstavila je svoju novu uslugu, kupovinu unutar aplikacije. Ova usluga naziva se TikTok Shop, i za sada je aktivirana u dve zemlje Evropske unije, u Španiji i Irskoj. Ona omogućava korisnicima da direktno kupuju putem društvene mreže.
"Ova usluga će korisnicima pružiti mogućnost kupovine proizvoda i komunikacije sa kompanijama i kreatorima u realnom vremenu", navodi se u saopštenju kompanije, uz dodatak da je opcija prodaje proizvoda dostupna isključivo kompanijama sa sedištem u Španiji i Irskoj.
Funkcija kupovine u aplikaciji zvanično je lansirana u Španiji u utorak, sa proizvodima prikazanim u digitalnim prodavnicama, uključujući električne friteze i suplemente za zdravlje, po cenama koje se kreću od tri evra (350 dinara) do 60 evra, prema spisku koji je TikTok podelio sa kreatorima i koji je pregledala agencija Blumberg.
Prema podacima kompanije, TikTok u Španiji koristi 20 miliona ljudi mesečno.
TikTok tvrdi da sarađuje sa pouzdanim platformama trećih strana za plaćanje kako bi omogućio sigurno obavljanje transakcija.
Očekuje se da društvena mreža uvede svoje usluge kupovine i u Francuskoj, Nemačkoj i Italiji.
Ova usluga se pokazala kao jedan od najbrže rastućih sektora kineskog vlasnika TikToka, kompanije ByteDance Ltd, a širenje na evropsko tržište se smatra pokušajem pronalaženja alternativnih tržišta nakon što kompaniji preti zabrana u SAD-u, ukoliko ByteDance, sa sedištem u Kini, ne proda svoj udeo u društvenoj mreži.
(Eupravo zato)