Ako aksiom da je pas čovekov najbolji prijatelj ima uporište u realnosti, luksuzni brend Dolče i Gabana je sada ovu rečenicu podigao na viši nivo uvođenjem u svoju ponudu proizvod nesvakidašnji za životinje - parfem za pse.

Društvo za prevenciju okrutnosti protiv životinja RSPCA je upozorilo brend da se ne petlja sa čulom mirisa pasa jer bi to moglo da im bude neprijatno - i da omete njihovu sposobnost da se povežu sa okolinom.

"Bezuslovna ljubav", "lojalnost" i "razigranost" su neke od reči koje se koriste u kampanji italijanske modne kuće za novi parfem za pse bez alkohola.

"Ja sam delikatan, autentičan, harizmatičan", počinje reklama dok se listaju snimci fino negovanog jazavičara, čivave i bišona koji se nalaze na stolici. "Jer ja nisam samo pas, ja sam Fefe".

Za 99 evra vlasnici mogu da omoguće sebi da im ljubimci da mirišu na "tople note" mošusa i sandalovine. Novi luksuzni parfem za pse ima 24-karatnu pozlaćenu šapu na staklenoj boci, a kupcima se nudi ekskluzivna Dolče & Gabana ogrlica za pse sa etiketom.

Međutim, viša naučna službenica RSPCA Alis Poter kaže da psi ponekad mogu biti antropomorfizovani (izraz kojim se opisuje davanje nekih specifično ljudskih karakteristika životinjama, biljkama, prirodnim ili natprirodnim fenomenima kao što su božanstva) i može postati nejasno šta je ono što psi vole, a šta mi kao ljudi mislimo da će im se dopasti.

"Psi se oslanjaju na svoje čulo mirisa da bi komunicirali sa svojim okruženjem, kao i sa ljudima i drugim životinjama u njemu. Zato savetujemo da izbegavate proizvode sa jakim mirisom kao što su parfemi ili sprejevi, posebno zato što neki mirisi mogu biti zaista neprijatni za pse", dodaje Poter.

Ostaje da se vidi da li postoji tržište za parfem zvani "Fefe" - nazvan po psu suosnivača brenda Domenika Dolčea.

"Odmah distribuiramo Fefe širom Evrope i SAD, a zatim ćemo se, malo po malo, proširiti; već je dostupan onlajn", rekao je Stefano Gabana, drugi suosnivač brenda I dodao da je tržište dobro reagovalo: "Svi su poludeli od lansiranja".

Nije novina

Mirisi za pse nisu novina na tržištu, ali jeste ovaj proizvod iz kuhinje vrhunske modne kuće. Očekuje se da će do 2030. globalna industrija kućnih ljubimaca – uključujući negu veterinara, hranu za kućne ljubimce i farmaceutske proizvode, između ostalog – porasti na 500 milijardi dolara sa godišnjih 320 milijardi dolara, prema izveštaju Blumberga za 2023.

Ovo nije prvi ovakav pokušaj. Godine 2007. luksuzna londonska robna kuća Herods predstavila je parfem za pse pod nazivom "Sexy Beast". U februaru 2022, Elizabeta II je lansirala kolonjsku vodu za pse "Happy Hounds", ukrašenu grbom kraljevskog imanja Sandringham.

(JA/EUpravo zato/Gardijan)