Nemačka aviokompanija Lufthanza saopštila je da će već ove nedelje cenama karata dodati "doplatu za životnu sredinu", koja bi mogla da iznosi čak 72 evra za neke letove.
"Dodatak je namenjen da pokrije deo stalno rastućih dodatnih troškova zbog regulatornih ekoloških zahteva", navodi se u saopštenju Lufthanze, ukazujući na propise Evropske unije i Međunarodne organizacije civilnog vazduhoplovstva.
Dodatni trošak biće primenjen na letove koji polaze iz bilo koje od 27 zemalja članica Evropske unije, kao i iz Velike Britanije, Norveške i Švajcarske, saopštila je Lufthanza. Svi letovi koje prodaje ili obavlja Lufthanza grupa, koja poseduje avio-kompanije uključujući Lufthanze, Eurowings, Swiss i Edelweiss Air i Austrian Airlines, podležu naplati.
"Iznos doplate varira u zavisnosti od rute leta i cene karte i iznosi između jednog evra i 72 evra", saopštila je Lufthanza, dodajući da će tačan iznos biti vidljiv kupcima tokom faze rezervacije.
Naknada će se primenjivati na sve karte izdate od 26. juna (od sutra) za letove koji polaze od 1. januara 2025. godine, saopštila je Lufthansa.
Propisi o zaštiti životne sredine
Nekoliko propisa, uključujući one koje ima EU, povećavaju troškove za aviokompanije, saopštila je Lufthanza.
To uključuje kvote EU za količinu održivog avio-goriva koje se koristi. One će stupiti na snagu 2025. godine i povećavaće se tokom godina do 2050. godine.
Održivo vazduhoplovno gorivo je alternativa fosilnim gorivima i može se praviti od proizvoda kao što su otpadna ulja i masti, neprehrambeni usevi i drugi otpadni materijali. Takođe se može stvoriti u procesu koji hvata ugljenik iz vazduha.
Međunarodna asocijacija za vazdušni saobraćaj kaže da bi održivo vazduhoplovno gorivo moglo da utiče na oko 65 odsto smanjenja emisija koje vazduhoplovna industrija treba da postigne da bi dostigla neto nulu do 2050. godine.
Lufthanza je u utorak saopštila da će kvote "dovesti do dodatnih troškova čija se vrednost broji u milijardama u budućnosti".
Avio-kompanija je saopštila da mnogo ulaže u tehnologiju kako bi vazduhoplovstvo učinilo održivijim, ali i podržava različita istraživanja na .
"Međutim, avio-kompanija neće moći sama da podnese sve veće dodatne troškove koji proizilaze iz regulatornih zahteva u narednim godinama. Deo ovih očekivanih troškova za 2025. godinu sada treba da bude pokriven novom naknadom za troškove životne sredine", saopštila je kompanija.
(JA/EUpravo zato/CNBC)